Belgyógyászat – részleges motorfelújítás

Mit lehet kezdeni egy 320 000 km-t futott motorral, ami nem szórakozásból került a műhelybe?

null

Régi téma a vásárlók között, hogy mekkora futott teljesítmény számít még kevésnek, mennyi soknak. Van, aki szerint csak a kocsi pillanatnyi állapota számít, de igazán egy használt autónál minden részleges tényező perdöntő: mennyit futott, miként tartották karban és milyen állapotban kínálják eladásra.

A szóban forgó autót eleve motorhibásként vásárolták hengerfejhiba gyanújával. Az autó előélete részben ismert volt, de minden korábbi információ csak bizalmi alapon hihető: dokumentálva egy 16 éves kocsinál már kevés dolog van, illetve az is olyan régről, hogy azóta az addigival szöges ellentétben álló módon is karbantarthatták az autót. A kocsi általános állaga szerint hihető a 320 000 km-es futásteljesítmény, és fontos információ, hogy a kettővel ezelőtti tulajdonosnak volt olajnyomás- problémája az autóval. Megvásárláskor felmerült, hogy hátha csak az olaj/hűtőrendszer hőcserélője mondta fel a szolgálatot – mert szokott olyat – és keverte össze az kenőanyagot a hűtőfolyadékkal. Azonban olyan erős „kapuccsínókat” főzött rövid üzemelési szakaszokon is a motor, hogy az nem származhatott máshonnan, csak a hengerfej alól. Amúgy a szóban forgó VW 1,8 literes turbómotort a szakma elég túlélőképesnek tartja, persze csak akkor, ha megkapja a kívánt gondoskodást.

Hamar a motor megbontása mellett döntöttek: lekerült a hengerfej. A víz részleges nyomai láthatók voltak a hengerekben, de nem markánsan, és a tömítés sem égett át, nem volt látványosan olyan pont, ahol a folyadékok keveredése történhetett. Viszont a korábbi olajnyomás-problémáról árulkodtak a vezérműtengelyek, amelyek bütykei elszíneződtek: kenés nélkül, magas hőfokon futottak – ez bizony nem volt jó jel.

A szerelők szerint jellegzetes probléma, hogy az autó feleslegesen küldi a hibajelet (ilyen esetben a VW nagy STOP feliratot is megjelenít), a sofőrök még továbbmennek a következő lejáróig, vagy hazáig. Így, mint esetünkben, ugyan rendbehozták a motort a bajt követően, de ami még működhetett, az benne maradt, ajándékba egy későbbi tulajdonosnak. Viszont az egykori, minimum 40 000 km-rel korábban történt, kenés nélküli autózás nem felelhetett a nyáron előjött hengerfejproblémáért. Ott volt viszont a hűtőventilátor amelynek viszkója már az utolsókat rúgta. Ha elég régóta volt ilyen, a hűtőteljesítmény nem érte el a gyári szintet, és a turbómotorokra jellemző hőcsúcsokat nem tudta jól kezelni. A víz ugyan nem forrt fel, de emiatt többször is hősokk érhette a hengerfejet, ami enyhe vetemedéshez vezetett.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Német autók ezüst tálcán – Múltidézés

A „Belgrádi kapcsolat” – Az NSZK-ban naponta többszáz személygépkocsi tűnik el az utcáról nyomtalanul és indul el a Közel-Kelet milliomos vevőihez. A német autók útja Magyarországon és Jugoszlávián át vezet. Csempészbanda a jugoszláv rendőrségen.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.