Bemutatkozott a kínai piacra szánt Honda HR-V villanyautó

Kínában forgalmazzák majd az új, kevesebb krómmal rendelkező karosszériával ellátott villanyautót.

A Dongfeng Honda kínai kooperáció X-NV néven, kicsit eltérő megjelenéssel gyártja a mifelénk HR-V néven forgalmazott kis kategóriás szabadidő-autót, ennek készítették most el M-NV EV Sport néven az akkumulátoros-elektromos változatát. Új orrot készítettek ennek a modellnek.

Noha hamarosan a forgalmazás is megindul, nem sok technikai részletet közöltek a Honda HR-V villanyautóról, az első kerekeket hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 163 lóerő, a csúcssebesség 140 km/óra. Az akkumulátor-kapacitást nem közölték, csak azt, hogy a Jiangsu Times New Energy Technology Company háromrétegű lítium-ion telepét használják.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

 

Lássanak csodát! – Porsche Cayenne GTS Coupé menetpróba

A Porsche mérnökei mindig képesek meglepetést szerezni. Generációról generációra egyre jobb autót faragnak az elméletileg már évtizedekkel ezelőtt elavult, farmotoros 911-esből, és bebizonyítják, hogy vannak még tartalékok ebben a sokak szerint önismétlő formatervben. A Panamerával igazolták, hogy egy ferdehátú vagy egy kombi is lehet pengeéles sportautó, az elektromos Taycannal pedig megalkották a világ alighanem legjobban megépített elektromos autóját, amely nemcsak az egyre népesebb mezőnyből emelkedik ki, hanem a rajongótábor szerint is méltó a márka logójára. Ezek után csoda, hogy Stuttgartban még a szabadidő-autó is mást jelent, mint a világ többi részén? Legalábbis az úja Cayenne esetében biztosan.

Igen, ugyanis amit a Cayenne GTS tud, ahhoz nem elég tehetséges mérnöknek lenni, ahhoz kisebb fajta csodát kell tenni! Amikor a BMW X6-os piacra lépett, kupés tetővonalával kitágította a műfaj határait, majd a riválisai is bemutatták a saját elképzelésüket erről a szintén megosztó koncepcióról. A Porsche eleve későn lépett be az SUV-k piacára, így az első Cayenne kupéra is 18 évet kellett várni, de az eredmény most is önmagáért beszél. Jókora méretei ellenére hiteles a 911-es vonalait idéző kavicsforma, ez a kevésbé praktikus felépítés talán a Porschénak áll a legjobban. Ráadásul nem sokat veszít a használhatóságból sem, aki erre a kivitelre szavaz, hiszen a csomagtartó 770 helyett így is 625 literes, és a szűkülő hátsó fejtér kérdését is megoldották, a két különálló ülést 30 mm-rel alacsonyabban építik be.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.