Bemutatkozott az új Subaru BRZ – de nem hozzák Európába

Merevebb karosszéria, erősebb motor ad még nagyobb vezetési élményt, amiből az európai piac kimarad.

A Toyota konszern holdudvarába tartozó Subaru márka mérnökei felelnek a hátsókerékhajtású sportkocsi-párosért, a Subaru BRZ és Toyota GT 86-os típusokért, ezek közül most az előbbinek az új generációja debütált az Egyesült Államokban, utóbbira még várni kell pár hetet. Azt már tudjuk, hogy a Subaru nem hozza majd Európába az új modellt, ahhoz túl keveset értékesítettek az elődből, a Toyota háza tájáról egyelőre se pozitív, se negatív hírek nem érkeztek a kupéval kapcsolatban.

Maradt az egyébként jól bevált recept, tehát alacsony tömegközéppont, pörgős szívómotor jellemzi a kis méretű autót. A karosszériaszerkezet merevségét 50%-kal növelték, a tetőlemez, a motorháztető és az első sárvédők alumíniumból készülnek. Az első nyúlványokat megerősítették, a segédkeret-bekötési pontok az új Subaru Global Platform-nak felelnek meg, egyedi az első MacPherson rugóstagos felfüggesztés, hátul kettős keresztlengőkaros a futómű. A menetstabilizáló érzékenysége öt fokozatban állítható, illetve teljesen ki is kapcsolható.

Áramvonalasabb lett a karosszéria, a hossz 2,5 centit növekedett, a magasság 1,3 centit csökkent, a tengelytávolság 6 mm-rel 2576 mm-re bővült; megtartották a 2+2 üléses utasteret, azaz továbbra is elődlegesen a csomagtér bővítésére szolgálnak a hátsó ülések. A korábbi 2,0 literessel ellentétben már 2,4 literes lökettérfogatú a négyhengeres boxermotor, amelyet a korábbinál is mélyebbre építenek be, amivel a jármű tömegközéppontja még lejjebb kerül. A leszabályozási fordulat 7000/perc, itt éri el a 228 lóerős csúcsteljesítményét a blokk, a maximális nyomaték 249 Nm 3700/percnél; az egész fordulatszám-tartományban nyomatékosabb az erőforrás. Az Egyesült Államokban 2021 kora őszén indul majd meg a második generációs Subaru BRZ forgalmazása.

 

 

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Mindörökké Niva – Lada 4×4 Urban teszt

Nem vitás, hogy a Lada hazai visszatérésének legizgalmasabb pontja a Niva, vagyis a 4×4 keresztnevű típus forgalmazása. Lássuk be, megkapó látvány a csillogó autószalonban kiállított, vadonatúj VAZ 2121-es, a régi világ – talán legszebb – emléke. Létjogosultságát éppen az adja, hogy 1976-os bemutatásakor kívül-belül modernnek számított, pedig ez volt az első típus, melyet a szovjetek önállóan fejlesztettek. Méretei, önhordó karosszériája, masszív futóműve, terepváltója a környéken előforduló mindenféle akadály leküzdésére alkalmassá tette, csinos formája pedig az eltelt idő alatt klasszikussá érett.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.