Elektromos mopedautó a német űrkutatási hivatal jóvoltából

Jelenleg a gyártástechnológia kidolgozásánál tartanak, a sorozatgyártás még nem lehetséges.

Nemrég számoltunk be arról, hogy a német űrkutatási hivatal egy robotautót fejlesztett ki, most pedig már a Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt második autóját is megismerhetjük, amely egy tüzelőanyagcellás, kétszemélyes, elektromos kisautó ingázóknak vagy autómegosztó-flottáknak.

A Safe Light Regional Vehicle (SLRV) karosszériája mindössze 90 kg tömegű, a szendvicsszerkezetnek köszönhetően mégis megfelelő energiaelnyelő-tulajdonságai vannak – a fém külső rétegeket műanyaghab köti össze. Jelenleg a gyártástechnológia kidolgozásánál tartanak, a sorozatgyártás még nem lehetséges.

Az alacsony légellenállás érdekében lett lapos a 3,8 méter hosszú autó, a technikát az utascella előtt és mögött helyezik el. A hidrogén tüzelőanyagcella 8,5 kW tartós teljesítményt biztosít, a pufferakkumulátor teljesítményeladása 25 kW, azaz gyorsításkor 34 lóerő áll a vezető rendelkezésére, a csúcssebesség 120 km/óra, a tartós 11,5 lóerővel pedig akár országúti tempóval is lehet haladni; az SLRV hivatalos besorolása mopedautó.

A teljes cikket az alábbi linkre kattintva érheti el.

 

A tisztaság ára – dízel vagy elektromos?

Ne szennyezzük az agglomeráció levegőjét helyi emisszióval! Nagyszerű gondolat! De mennyibe kerül egy dízel meghajtású furgon kiváltása akkumulátoros-elektromossal?

Beleképzelem magam egy fuvarozó vállalkozó helyzetébe, aki ügyfelei belvárosi üzleteit látja el áruval, de kitiltják dízeles furgonjait a zónából. Hasonló dilemma a kereskedőé, aki eddig saját járművével oldotta meg a feladatot. Most mit tegyen? Mennyibe kerül az átállás? Mennyivel nőnek az üzemköltségek, amelyeket persze át kell hárítani a vásárlókra? Mennyi a tisztaság ára?

Összevetem a Renault Master és a Renault Master Z.E. vételárát, beleszámítva a töltő infrastruktúra létesítésének költségét is, garanciáját, súlyadóját, casco és kötelező biztosítási díját, szervizperiódusát és szervizdíját, fődarabjainak árát, energiaköltségét (gázolaj, illetve villanyáram), várható értékcsökkenését, élettartamát, és mindezt a hatótávban, menetteljesítményekben, rendelkezésre állási időben megnyilvánuló hasznossággal.

Dízel Masterből – a korrektség kedvéért – nem a nagy teljesítményű, leggyorsabb, hosszú expresszfuvarokravaló csúcsmodellt választottam, hanem a Z.E.-hez közel álló kivitelt – de még így is nagy a lóerők, a newtonméterek és a teherbírás különbsége a dízel javára.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.