Hamarosan a Hűség városáig vezet a gyorsforgalmi úthálózat

Az M85-ös Sopronig tartó szakaszának kivitelezése a végső fázisába ért, december 16-án átadják az utat.

null

Évtizedes vágyuk válik valóra a Sopronban és környékén élőknek azzal, hogy bekapcsolódik a város az országos gyorsforgalmi úthálózatba. December 16-án végre megindulhat a közlekedés az M85-ös út Csorna és Sopron, kelet csomópont közötti szakaszán.

Az M85-ös Sopronig tartó szakaszának kivitelezése a végső fázisába ért,

a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a szerződéses befejezési határidőt megelőzően, december 16-ra tervezi a gyorsforgalmi út Csorna, nyugat és Sopron, kelet csomópontok közötti szakaszának, valamint a kapcsolódó országos közutaknak az ideiglenes forgalomba helyezését.

Az alkalmat úgy időzítették, hogy Sopron és a környező települések Magyarországhoz tartozásáról döntő népszavazás 99. évfordulójára bekapcsolódhasson a térség az országos autópálya-hálózatba.

– A forgalmat december 16-án rávezetjük az új szakaszra, de a befejezési határ­időig kisebb munkálatok – a koronaélen kívül – még előfordulhatnak

– tudatta Kiss Boglárka, a NIF Zrt. kommunikációs munkatársa.

– Mostanra a pályaszerkezet építése a teljes szakaszon befejeződött, jelenleg a forgalomtechnikai elemek, mint a szalagkorlát- összekötések, a felfestések és a táblák kihelyezése, véglegesítése zajlik. A műtárgyakon is a befejező munkákat végzik, a hídkorlátokat helyezik ki és a sóvédelemről gondoskodnak. Folyamatos a vadvédő kerítés építése és a növénytelepítés. Ezeknek, valamint a csapadékvíz-elvezető rendszer kiépítésének a befejezése, az üzemi hírközlő rendszer üzempróbájának a lezárása, a padkaigazítás és takarítás még hátravan – tette hozzá a szóvivő. A lényeg azonban, hogy végre gurulhatunk a gyorsforgalmin, biztonságosabban és gyorsabban érhetjük el Győrt és Budapestet is.

Már csak néhány nap és Sopron is gyorsforgalmi úton válik elérhetővé
Fotó: MTI/Krizsán Csaba

A kétszer kétsávos, középen elválasztósávval és szalagkorláttal megépült autóút Csorna, nyugat és Sopron, kelet közötti szakasza 51,05 kilométer hosszú, amin öt külön szintű csomópont épült ki, és a Csorna, nyugat lehajtót is teljes értékűvé építették át. A tíz darab alcsomóponti körforgalmon kívül további öt körforgalmat építettek meg. A szakaszon létesült egy komplex pihenőhely Babótnál, egyelőre üzemanyagtöltő állomás nélkül. Fertőszentmiklósnál egy egyszerű pihenőhely épült, Kópházánál szintén, utóbbi egy időszakos üzemelésű, mobil technológiájú tengelysúly- és össztömegmérő állomással kombinált. Nagycenken az új autóútszakasz és a térség országos közútjainak üzemeltetését is ellátó üzemmérnökségi telep létesült. A kivitelezés három építési szakaszban valósult meg, a kivitelezési szerződések 2017. december 18-án léptek hatályba.

A beruházás költsége nettó 153,2 milliárd forint, melyet teljes egészében hazai forrásból finanszíroztak.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.