Harapós kismacska – Jaguar E-Pace P250 AWD Aut. teszt

Feltűnő jelenség a Jaguar új kompakt szabadidő-autója. De mi a helyzet a tudásával?

null

Optikai csalódásnak vagyunk az áldozatai az E-Pace esetében, no nem arról van szó, hogy ronda lenne a britek első kompakt szabadidő-autója, csak sokkal nagyobb annál, ahogy azt a sajtófotók alapján gondolná az ember. Az egésznek a kulcsa a gömbölyű vonalvezetésben keresendő, a hatalmas íveknek és a nagyméretű fényszóróknak köszönhetően játékautós a megjelenés, miközben igenis egy komoly géppel van dogunk.

A 4,4 méteres hossza még parkolóhely-barát, de a 2 méteres szélességével szűk mélygarázsban már gondot jelenthet a kiszállás, főleg, hogy a hatalmas méretű ajtók épségére is oda kell figyelni – ezek körbefogják a küszöböt, jó eséllyel megússzuk a kiszállást anélkül, hogy összekoszolnánk a lábunkat.

A gyár mégis kismacskának titulálja az új modelljét, amit a szélvédő ragasztásának sarkában elhelyezett grafikával is jelez, ezenkívül még a hátsó lámpában fedezhető fel a vadállat, illetve a könyöklő alatti rekesz alján lévő gumiborításon a jaguár bundájának mintázata.

Jaguar E-Pace P250 AWD
Fotó: Hilbert Péter – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

Nagyméretű, kényelmes fotelek várják az embert az első sorban, a műszerfalat azonban kicsit üresnek érezni. A kormánykerék sokat takar belőle, de pontosan itt, a vezető keze ügyében olcsó hatású műanyag burkolatot alkalmaznak, miközben majdnem mindent díszvarrással feldobott bőrkárpit borít (ami a First Edition kivitelnek köszönhető) – mindenképpen érdekes a kontraszt.

Mondjuk a manapság divatos zongoralakk-fekete műanyagnál praktikusabb választás ez a műanyag, hiszen nem látszik meg rajta a kéznyom, és a por is alig. Hatalmas méretű érintőképernyő határozza meg a középkonzolt, és itt találjuk az eredetileg jobbkormányos kialakításról árulkodó részletet is, a rádió bekapcsoló/hangerő gombja az anyósüléshez van közelebb.

A szellőzés beállítására szolgáló forgókapcsolókhoz hasonlókkal nem is olyan régen a Dacia Dusterben találkoztam, s érdekes módon nem a márka többi modelljében használt forgókapcsoló, hanem hagyományos előválasztó kar segítségével lehet vezérelni a 9 fokozatú automatikus váltót.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Plug-in hibrid hajtás koronázza meg a Jaguar E-Pace kínálatot

Merevebb karosszériát, tisztább üzemű motorokat és 48%-kal nagyobb felületű érintőképernyőt kap a friss Jaguar E-Pace.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.