Hivatalosan is legendás autó lett a Lada Niva

Az 1977-es bemutatását követően egészen 2006-ig Niva néven forgalmazták a Lada terepjáróját.

null

1977-es bemutatását követően egészen 2006-ig Niva néven forgalmazták a Lada terepjáróját (a Taiga kezdetben a Nyugat-Európai exportpéldányok neve volt), majd a GM-mel megkötött megállapodás értelmében 4×4 névre váltottak.

A GM-mel közös cégből tavaly vásárolta ki az amerikai céget a Lada, ezzel visszaszálltak rá a névhasználati jogok is, a korábban Chevrolet Niva nevű terepjáró Lada Niva néven készül – ezt fogják nemsokára felváltani egy, a Renault-Nissan legmodernebb építőkészletét használó szabadidő-autóval.

Immáron hivatalosan is legenda
Fotó: Autó-Motor/archív

A teljes cikk IDE KATTINTVA érhető el.

Mindörökké Niva – Lada 4×4 Urban teszt

Nem vitás, hogy a Lada hazai visszatérésének legizgalmasabb pontja a Niva, vagyis a 4×4 keresztnevű típus forgalmazása. Lássuk be, megkapó látvány a csillogó autószalonban kiállított, vadonatúj VAZ 2121-es, a régi világ – talán legszebb – emléke. Létjogosultságát éppen az adja, hogy 1976-os bemutatásakor kívül-belül modernnek számított, pedig ez volt az első típus, melyet a szovjetek önállóan fejlesztettek. Méretei, önhordó karosszériája, masszív futóműve, terepváltója a környéken előforduló mindenféle akadály leküzdésére alkalmassá tette, csinos formája pedig az eltelt idő alatt klasszikussá érett.

Mint funkcionális használati tárgynak, ott a helye a kínálatban. Ehhez a lépéshez persze szükség volt bizonyos engedélyekre, mert hiába készítették el a szabadidős fazonú Urban kivitelt, légzsák továbbra sem került bele, még a klímát is „ki kellett dobni”, mert a gázt, amivel Oroszországban feltöltik, az EU-ban már betiltották. Ilyen apróságok nem állhattak a Niva, vagyis a 4×4 útjában. Ahogy az importőrtől megtudtuk, már a légkondi problémájára is születőben van a megoldás.

Tesztautónk már a modernizált szériából került ki, igaz, annak még az elejéről, így a 350 000 Ft-os felárba foglalt könnyűfém felnik nélkül vettük át, cserében már az új hűtőrácsot és a színrefújt, műanyag lökhárítót kapta. Egyik sem rontotta el a stílusát, bár a fényezett ütközők nem túl praktikusak, ha akár csak egy bokrokkal szegélyezett földútra hajtunk, és az ikonikus Lada billenőkilincset sem kellett volna matt feketére festeni, ha már az ablakkereteken megmaradt a krómcsík.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.