Itt a gyári villanymotoros Transit, ami egyszer már megbukott

A hasonló teljesítményű dízelnél 40%-kal alacsonyabb fenntartási költségeket ígér a Ford E-Transit.

Egyszer már megbukott az akkumulátoros-elektromos Transit, igaz, nem a Ford hibájából. Most a gyári mérnökök készítették el a nagy méretű Transit alapján az akkumulátoros-elektromos változatot, amely sokoldalúbb, a beépített konnektorok segítségével akár 2,3 kW összteljesítménnyel képes kéziszerszámokat is működtetni.

Jelen állás szerint egy 269 lóerő csúcsteljesítményű, 430 Nm maximális nyomatékú villanymotort építenek hátra, az akkumulátor hasznos kapacitás 67 kWh, utóbbi a WLTP ciklus szerint 350 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. A fedélzeti töltő 11,3 kW teljesítményű, fali töltővel kicsivel több, mint 8 óra a töltési idő, egyébként legfeljebb 115 kW teljesítményű villámtöltést képes fogadni az akkumulátor.

Az E-Transit utasterében ott lesz a 12 colos érintőképernyővel rendelkező Sync4-es fejegység, amelynek segítségével flottakövető szolgáltatást is biztosít a Ford az ügyfeleknek. Annak ellenére, hogy az össztömeget – kérésére – 4,25 tonnára növelik (egyes országokban ennyire emelték a B-s jogosítvánnyal vezethető villanyautók megengedett össztömegét), a terhelhetőség csak legfeljebb 1616 kg a zárt karosszériánál, a járóképes alváznál 1967 kg.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Mint a nagyok – Mercedes-Benz GLA 200 d SUV teszt

Nem egy példát láttunk már a történelemben arra, hogy egy viszonylag sikeres autómárka gyorsan el tudja veszíteni jelentőségét azzal, ha megöregszik a vásárlóközönsége. A Mercedes vezetősége viszont mindig jól érezte, hogy mikor jön el az a pont, amikor nyitni kell, amióta pedig Gorden Wagener dizájnerzseni csapata rajzolja a stuttgarti modelleket, egyre több a trendi típus. És mivel lehet megszólítani manapság a fiatalokat? Nem hagyományos limuzinokkal és kombikkal, hanem olyan divatos szabadidő-autókkal (SUV), mint a GLA második kiadása.

A kissé esetlen külső már a múlté, arányos, jó kiállású autó az újdonság, amely ugyan 1,4 centivel kurtább elődjénél, de három centivel szélesebb és tízzel magasabb. Ezek után természetes, hogy a fejtér jelentősen nőtt, 190 centis magassággal is jól el lehet férni hátul – még úgy is, hogy a panorámatető sok helyet rabol! Szóval meglepően tágas az újdonság, és ha árnyalatnyival puhább tömésűek lennének az ülések, gyakorlatilag ugyanazt a komfortot hozná, mint a nagyok.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.