Maga a stílus – Brixton Crossfire 500 teszt

Retrós is meg modern is ez a Kínában gyártott osztrák motorkerékpár.

null

Mi is az a Brixton? Nem, nem angol márka, hanem az osztrák KSR-csoporthoz tartozik. A semmiből született néhány éve, és hazájában már jó eladási számokat mondhat magáénak. Mi lehet a siker titka? Először is a dizájn.

Nagyon rátalált arra a stílusra, ami megfogja a vásárlót, az első ránézésre retrós külső modern technikát takar. A gyártó szerint osztrák mérnökök tervezték európai motorosoknak és Kínában gyártják; ez ma már inkább pozitívum.

Rögtön feltűnik, hogy a motor nevében is előforduló „X” többször is visszaköszön. Aztán a hátuljának a manapság divatos „az ülés után vége a világnak” stílusú befejezése. Elnézegetném jó darabig a dizájnfinomságokat, mert van rajta bőven. A hátsó villa is egy ilyen darab. Az alkatrészek minőségi beszállítóktól érkeznek, a blokkolásgátló BOSCH, a futómű Kayaba, a gumik a Pirellitől jönnek, a fékek J.Juan, spanyol gyártmányok.

A dizájnerek alapos munkát végeztek
Fotó: Papp Geri és Papp Laci – automotor.hu/Mediaworks

Jó, jó szép a vas, de lehet-e vele motorozni? Jelentem, lehet. A sorkettes blokkban becsületesen benne van az A2 jogosítvány által engedett 48 lóerő, és 2000 fordulat fölött szép simán elkezd húzni, egyenletesen növekszik a teljesítménye a 8500-nál bekövetkező korlátozásig. Ez azt jelenti, hogy 50-60 körül be lehet kapcsolni a hatodikat, és innen szépen megy. A legfelső fokozatok áttételei nagyon közel vannak egymáshoz, de ha valaki szeret váltani, akkor ez nem probléma.

Az üléspozíciót inkább aktívnak nevezném, csapatáshoz megfelelő, hosszabb túrához már nem biztos. A futóműről ugyanez mondható el, sprőd, ami a tempós kanyarokat jó minőségű úton támogatja, a kényelmet már kevésbé.

A motor oldalára félreértések elkerülése végett ráírták, hogy 486 cm3, mindkét kipufogóban ott a lambda-szonda és a blokk alatt hővédő lemezzel takarva a katalizátor.

A károsanyag-kibocsátást Euro 4 szerint minősítették a hatóságok, de a gyártó előkészítette az Euro 5-re is. Itt is ügyeltek az esztétikára, a kipufogócsövek szolidan íveltek, és a fekete blokkban szépen mutatnak a fényes csavarok. Mindenhol felhívják a figyelmet arra, hogy csak E5-ös benzinnel használható, E10-zel nem.

Érdekes, mert Ausztriában is érvényes az Európai Uniónak az az előírása, hogy 10%-ban megújuló eredetű hajtóanyagot kell tartalmazni a benzinnek – itthon tehát 100-ast kell tankolni!

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Hamarosan megvásárolható lesz ez a formabontó elektromos robogó

Városi és elővárosi forgalomban közlekedők igényeire szabja a Definiton CE 04 elnevezésű elektromos robogóját a BMW Motorrad – írja az Autó-Motor.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.