Majdnem perfekt, akár hibrid is lehetett volna

A kínálatából még mindig hiányzik egy konnektoros verzió.

null

A prémium középkategóriásoknak újabban van egy közös metszéspontjuk: egyre több gyártó dob piacra plug-in hibrid típusokat, a BMW, a Mercedes és a Volvo modelljei is elérhetők már külső forrásból tölthető kivitelben.Az Audi viszont valamiért még mindig nem lépett, ami azért meglepő, mert az A4-estől felfelé igazi plug-in offenzívát indítottak Ingolstadtban – a Q5-ös, a Q7-es, az A6-os, az A7-es és az A8-as is létezik már ilyen verzióban.

Az A4-es fejlesztéséért felelős csapat persze így sem unatkozott, ugyanis megjelent a lágyhibrid hajtás, és ami szintén említésre méltó, hogy a downsizing korszakának vége!

Audi A4 35 TFSI S tronic
Fotó: AUTOMOTOR.HU

A szélesebb és laposabb hűtőrácsáról, valamint a vagányabb szabású lámpáiról felismerhető típus alapmodelljét 1,4-es turbómotor helyett immáron 2,0 literes blokkal látják el, mindezt pedig megfejelték egy szíjhajtású indítógenerátorral, amely 5 kW-os teljesítménnyel támogatja a benzinmotor munkáját. A rásegítéshez a csomagtérben lévő 12 voltos, 10 Ah-s lítium-ion akkumulátor tárolja a szükséges áramtöbbletet.

Gyorsítás közben semmit sem lehet érezni a lágyhibridségből, ugyanakkor a start-stop vezérlése már nagyon korán lelövi a motort, és olyan finoman és gyorsan indítja újra, amire eddig nem volt példa az A4-eseknél.

Bár a 150 lóerő miatt nem beszélhetünk ülésbe préselős gyorsulásról, nagyon kellemes a hosszában beépített, 2,0 literes benzinmotor karaktere: már 1350-es fordulattól lehívható a nyomaték, vagyis nem kell pörgetni a haladáshoz. A hétgangos S tronic váltó ugyan kicsit izgágán kapcsolgat, a vezérlés nagyon alacsonyan tartja a fordulatot, állandó tempónál, sík úton 1100-on is tud pihenni a motor.

A nagy kérdés persze a fogyasztás! A gyári adatok szerint 0,3 litert tud megtakarítani 100 kilométerenként a vegyes hajtás, de szó sincs arról, hogy dízelpótló lesz az új verzió: a 8,2 literes tesztátlag nem rossz, de a TDI-pártiak átcsábításához jelentősebb megtakarításra lenne szükség. Persze kár lenne vitatni, hogy az A4-es hajtáslánctól függetlenül remek utazóautó, és nem csak azért, mert rugózása az arany középutat képviseli. Ugyan nincs benne táncteremnyi hely, mint mondjuk egy Škoda Superbben, de négy felnőttnek kifejezetten kényelmes.

A sofőr pillanatok alatt megtalálja az ideális vezetési pozíciót, a számos szolgáltatás ellenére pedig a fedélzeti rendszer nem ad fel rejtvényeket.

Az egészben azonban az az érdekes, hogy az alapvetően még 2015-ből származó belső dizájn (kiálló központi kijelzővel) már kissé korosnak hat a dupla érintőképernyős Audikhoz képest. S bizony amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy az A4-es klasszikus klímapaneljét fényévekkel könnyebb kezelni, mint a high tech, képernyős rendszert!

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Tisztaságmánia – Audi A6 55 TFSI e quattro teszt

Elhivatottan villanyosítja kínálatát az Audi, a lágyhibrid után ezúttal a konnektorossal bővült az A6-os választéka – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.