Már a kabrió is SUV – Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI ACT DSG

A nagy SUV-őrület közben a tömeggyártók kínálatából eltűntek a kabriók, a VW próbálja betömni az űrt.

null

Négy évvel ezelőtt búcsúzott a vászontetős Volkswagen Golf, amely most fél emelettel magasabban tér vissza: továbbra is az MQB építőkészlet az alap, de a T-Roc kabrióba kényelmesebb a ki- és beszállás. A messze hátranyúló szélvédővel és felhúzott oldalablakokkal még szélfogó (115 570 Ft) nélkül is egészen jó a szélvédelem az első sorban. A szélfogó egyébként használaton kívül a csomagtérpadló alatt utazik, behelyezése kétemberes feladat. Hátul már borzolja a frizurákat a menetszél, de dicséretes, hogy csukott tetőnél is van elég fejtér, a lábak viszont a padló merevítője miatt nem férnek be az első ülések alá. Menet közben 30 km/órás tempóig lehet működtetni a tetőt, illetve a kulcs nélküli bejutás rendelésekor erre távirányítóról is lehetőségünk van. Az analóg műszerek és a köztük lévő multifunkciós kijelző mindig jól leolvashatók ugyanez nem mondható el a Discover Media (396 240 Ft) navigáció képernyőjéről, amely erős fényben a csillogás miatt nem látható.

Magyarországon csak az 1,5 literes, hengerlekapcsolásos turbómotorral választható a T-Roc Cabriolet, a 150 lóerős négyhengeres kulturált, csendes társnak bizonyult a teszt során. A hétfokozatú, duplakuplungos váltóra (588 010 Ft) érdemes befizetni, jó ütemben kapcsol és illik a kényelmes, nyugodt haladáshoz. A sportos tempó nem a szabadidő-kabrió erőssége, ahhoz túlságosan érzéketlen a kormányzás, nincs semmi hangélmény, és túlzottan heves kanyarból kigyorsításnál könnyen elpörög az ívbelső kerék.

A listaár tízmillió, ebből lejön 650 000 Ft árkedvezmény, amivel tulajdonképpen a hasonlóan motorizált (lágyhibrid rendszerrel többet tudó) Golf árába kerül a vászontetős T-Roc, ellenfél csak a prémiumgyártók kínálatában van, bő hatmillióval drágábban.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Trend, rend, fegyelem – Volkswagen Golf 1.5 TSI teszt

A legújabb divat szerint csupa nagybetűvel írt felirat hirdeti a jól csengő típusnevet a nyolcas Golf csomagtartóján, sőt, még a hátsó lámpába is került egy dombornyomott típusjelzés. Bár az emblémát is újra cserélték, a B-oszlopra írt Volkswagen feliratra végképp nincs szükség a Lime-sárga (254 000 Ft) autó beazonosításához.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.