Motokrossz- és enduropályákat alakítanak ki Újudvaron

A munkagépek folyamatosan dolgoznak a területen, és addig maradnak, amíg az időjárás engedi.

null

A település határában található közel 49 hektáros önkormányzati tulajdonban lévő területen hetek óta földmunkák zajlanak. Az egykori sípálya területén és annak szomszédságában motokrossz- és enduropályákat alakítanak ki. A munkagépek folyamatosan dolgoznak a területen, és addig maradnak, amíg az időjárás engedi. Az Újudvari Sportegyesület új enduro és motokrossz szakágának vezetője, Jakab Dávid évek óta e sportágak megszállottja. A versenyzést a 2000-es évek elején kezdte, s nagyobb szünetet követően öt éve ismét aktívan motorozik az országos bajnoki sorozatokban. Közben pedig saját pénzből, az önkormányzat területén elkezdte megvalósítani régi álmát, vagyis egy modern, nemzetközi színvonalú motokrosszpályát kialakítani. Emellett ugyancsak önerőből az erdős részeken már a 15 kilométeres, izgalmas bukkanókkal színesített endurokör nyomvonalát is kijelölte.

– Bár az országban több népszerű, jó pálya van, ám azokat csak bizonyos kategóriák képviselői használhatják biztonságosan – emelte ki. – Az újudvari abból a szempontból lesz egyedi, hogy itt az amatőrök és a profik egyaránt megtalálhatják a számításaikat. A nyomvonal különféle méretű és kialakítású ugratóinak, illetve döntött kanyarjainak kiépítésénél figyeltem a nemzetközi trendekre, az amerikai stílusúakat összevetettem a magyar igényekkel. Rengeteg földcsíkot néztem meg az interneten, de talán a legjobb pályaépítési tapasztalata egy aktív versenyzőnek lehet. A tapasztalataim, ötleteim alapján, a hazai országos bajnoki szabványoknak megfelelően egy 2,5 kilométeres kör készült el, 70 méter szintkülönbséggel.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják.

Elektromos mopedautó a német űrkutatási hivatal jóvoltából

Nemrég számoltunk be arról, hogy a német űrkutatási hivatal egy robotautót fejlesztett ki, most pedig már a Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt második autóját is megismerhetjük, amely egy tüzelőanyagcellás, kétszemélyes, elektromos kisautó ingázóknak vagy autómegosztó-flottáknak.

A Safe Light Regional Vehicle (SLRV) karosszériája mindössze 90 kg tömegű, a szendvicsszerkezetnek köszönhetően mégis megfelelő energiaelnyelő-tulajdonságai vannak – a fém külső rétegeket műanyaghab köti össze. Jelenleg a gyártástechnológia kidolgozásánál tartanak, a sorozatgyártás még nem lehetséges.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.