Nagy utazás – Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo D teszt

Az Insignia kombi mindent tud, amit egy utazóautónak tudnia kell.

null

Az Insignia hivatalosan középkategóriás modell, de a Sports Tourer kombi a méretei alapján már inkább a nagyautók közé sorolható, az aktuális nemzedék 4986 mm-ével hosszabb az Audi A6 Avantnál és a BMW 5-ös Touringnál.

Ezek után nem meglepő az sem, hogy a helykínálat terén nincs szégyenkeznivalója, a hátsó sorban langaléták is kényelmesen elférnek, és az első ülésekhez hasonlóan a hátsók is nagyon jól formázottak.

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo D
Fotó: Stefler Balázs – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

Mivel hátra is jutottak szellőzőrostélyok és akár ülésfűtés is rendelhető, a második sorban két felnőtt a kihajtható könyöklővel tényleg komfortosan utazhat.

Igen ám, de középen hátul más a helyzet! Bosszantó, hogy egy elsőkerékhajtású autónál a kardánbox mennyi helyet rabol, emiatt a jókora méretek ellenére középen inkább csak gyerekek utazhatnak.

A csomagoknak természetesen bőven jut hely, az alaphelyzetben 560 literes raktér akár 1,6 m3 fölé is bővíthető, az ülések lehajtásával pedig 1,9 méter hosszú tárgyakat nyelhet el a bendő.

Az 593 kg-os hasznos terhelhetőséget viszont nem kell kihasználni ahhoz, hogy világos legyen, az 1,6-os, 136 lóerős alapdízel inkább a megfontolt haladást részesíti előnyben. Indulásnál nagyobb gázt kell adni, mint gondolnánk, aztán ha lendületbe jön a nagy test, már tisztességesen megy, de a korábban tesztre fogott 2,0 literes, 170 lovas kombi azért egy másik világ. Főleg, hogy az 1,6-oshoz nem nyolc-, hanem hatfokozatú automatikus váltót társít az Opel, ez a régi vágású szerkezet pedig finoman, de kissé komótosan kapcsolgat.

A fogyasztásra nem lehet panaszunk, a vegyes használatban mért 6,4 literes átlag barátságos, a 62 literes tankkal városon kívül az 1000 kilométeres hatótávolság könnyedén elérhető.

A kellemes rugózás is abszolút illik a nagy kombi karakteréhez, de a hangszigetelés terén lenne hova fejlődni, az 1,6-os karcossága jól kivehető. Azért becsüljük meg a négyhengeres motort, hamarosan már 1,5-ös, háromhengeres erőforrás lesz az alap.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Rutinból hozza – Dacia Duster 1.2 TCe 4×4 teszt

Nem változtat a bevált recepten a Dacia, de szerencsére nem múlt el nyom nélkül az elmúlt kilenc év a Duster szabadidő-autón.

Ma már nem arról az olcsó szabadidő-autóról van szó, ami 2009-ben népszerűvé tette a korábban még imázsproblémákkal küzdő Dacia márkát, kezdjük azzal, hogy nincs már fekete lökhárítós alapmodell a kínálatban. De ez nem minden, a formatervezők igyekeztek karakteres, divatos jegyekkel felruházni a karosszériát, bár ne tették volna!

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.