Negyven éve debütált a 2 CV sorozat csúcsmodellje, a Charleston

1980-ban, azaz 40 évvel ezelőtt a Citroën egy 8000 darabos limitált szériával jelent meg a piacon.

1980-ban, azaz 40 évvel ezelőtt a Citroën egy 8000 darabos limitált szériával jelent meg a piacon. A Charleston névre keresztelt modell darabja 24 800 frankba került. Ahogy a korabeli sajtóközlemény fogalmazott: „a legkényesebb 2 CV-rajongók kedvéért a fényszórók kerekek, és vörös színű burkolatot kaptak”.

Az egyszerre elegáns és meghökkentő stílusú 2 CV 6 Charleston kiviteli minőség és teljesítmény tekintetében a 2 CV-k között a legmagasabb színvonalat képviselte. Az 1976-ban útjára bocsátott Spot után a 2 CV 6 Charleston is az új ötletnek számító limitált széria jelenséget lovagolta meg. A modell a Club felszereltségi szintet vette alapul. Ami megkülönböztette attól, az a különleges kárpitozás és a 2 CV Spéciale-ról már ismert kerek fényszórók voltak. A siker akkora volt, hogy a limitált széria már a következő évben megszűnt „limitált” lenni: 1981. júliustól a 2 CV 6 Charlestont a levallois-i üzemben már szériában gyártották, és a modell bekerült a márkakatalógusba. A sorozatgyártott változat a krómházas fényszórókban és a rombuszmintás szürke üléskárpitban tért el a limitált kiadástól.

A színpaletta az eredeti borvörös-fekete árnyalat után 1982. júliustól egy sárga-fekete változattal bővült, melyet 1983 júliusában egy kétféle szürkét (sötétszürke és kormoránszürke) kombináló verzió váltott fel. A gyártás 1988-ban a portugáliai Mangualdében folytatódott. Az itt gyártott modellek arról ismerhetők fel, hogy az ablaküvegeken a spanyol beszállító, „Covina” neve olvasható.

A 2 CV 6 Charlestonban a 2 CV bája és egyszerűsége köszön vissza, ám mindezt – az előbbiekkel teljes összhangban – egy csipetnyi vidámsággal és eleganciával fűszerezi. Utánozhatatlan jellemzője a kétszínű karosszéria, ahol a kétféle árnyalatot a 2 CV 1939-es prototípusának sziluettjére emlékeztető lekerekített vonal választja el egymásról. A sötétebb tónus a karosszéria alsó részén, a sárvédőkön, valamint a tetőn (egészen a szélvédő felső részéig), a világosabb árnyalat pedig a csomagtartón, a motorháztetőn, az ablakok és a szélvédő körül, valamint a kerekeken lelhető fel. A lekerekített ablakok felső részét egy-egy fehér csíkból álló szegély keretezi, fölötte az ajtókat pedig egy króm vízvető szegélyezi. A limitált széria tagjai borvörös, a sorozatgyártott Charlestonok krómszínű fényszóróval rendelkeznek. A lökhárítók metálszürke fényezést kaptak, a csomagtartón pedig egy téglalap alakú öntapadós felirat látható, rajta a modell nevével. A küszöböket krómozott díszlécek, a kerekeket pedig a Dyane-ról ismerős, szintén krómozott dísztárcsák ékesítik.

A 2 CV 6 Club felszereltségi szintből kiindulva a műszerfal egy nagy sebességmérővel és négyszögletes nyomógombokkal van felszerelve, utóbbiak az ablaktörlő, az elakadásjelző és a fékfolyadékszint-visszajelző vezérlésére szolgálnak. Az 1976 óta a csúcskategóriás 2 CV-kre jellemző egyágú kormánykereket találjuk itt is. A két napellenző közül az utasoldali rejtett tükörrel van felszerelve. A napellenzők mögött helyezkedik el a belülről is nyitható motorháztető két kioldó kampója. Az ajtók belső oldalát szürke kárpitozás borítja, melyet egy a kilincset magában foglaló és a zárszerkezetet elrejtő fekete műanyag sáv szegélyez. A limitált széria üléseit tyúklábmintás kárpit borítja, a sorozatgyártott Charlestonokban viszont rombuszmintás szürke üléskárpit található.

 

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.