Óvatos kezdés – Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT teszt

Városban nagy segítség az automata váltó, amely félmillió forintért kérhető a Stonichoz.

null

Még a modellfrissítés előttről származik a Kia Stonic tesztautó, de olyan minimálisak a változások hogy nyugodtan megoszthatjuk a vele szerzett tapasztalatokat, mert azok még mindig aktuálisak. Jól néz ki a magas építésű kisautó, nem tolakodó a megjelenése, miközben már elég tágas az utastere ahhoz, hogy nagyra nőtt emberek is kényelmesen elférjenek a második sorban – feltéve, hogy csak ketten ülnek ide, mert széltében kevés a hely három főnek. Senkit ne riasszon el a tesztautó kissé komor, fekete-szürke belseje, 300 000 Ft-os extra a 17 colos felnivel, részben műbőr kárpittal adott kék, szürke vagy narancsszínű belső színcsomag.

Ez még a frissítés előtti megjelenés, de minimálisak a változások – bejött a vásárlóknak
Fotó: Stefler Balázs – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

A kocsi orrában az 1,0 literes T-GDI turbómotor dolgozott, amely a modellfrissítést követően – ideiglenesen – a Stonic alapmotorja, a kettős befecskendezésű 1,25 literes szívómotor visszatérésére még várni kell egy keveset.

Ehhez már lehet választani 500 ezer Ft felár ellenében a hétfokozatú, duplakuplungos váltót, amely nagyon jól működik együtt a 100 lóerős háromhengeressel. A maximális nyomaték 172 Nm, ami az 1500- 4000/perc fordulatszám-tartományban mérhető, a váltó szereti elejteni a fordulatot a spórolás érdekében, de ilyenkor is tud visszakapcsolás nélkül gyorsítani a Stonic. Előzéshez már szükség van visszakapcsolásra, a gázpedál erőteljes lenyomásával könnyebb ezt elérni, mint az előválasztó kar balra húzásával, majd mozgatásával. A váltóval kapcsolatban csak a nehézkes indulást illetheti kritika, a fokozat kiválasztása után egy másodpercnyi késlekedéssel indul meg ténylegesen az autó. Sík úton ez zavaró, emelkedőn parkolásnál már bosszantó, hiszen a fékkel kell játszani, hogy ne guruljon el az autó előre, miközben a hátramenet van aktiválva.

A modellfrissítést követően 5,299 millió a Stonic indulóára, amelyből a cikk írása idején 250 000 Ft árkedvezményt biztosított a forgalmazó, így a Kia modellje még olcsóbb is, mint a kategória éllovasa, a Suzuki Vitara. A Suzukinál jelenleg nincs automatikus váltó még felár ellenében sem, a Stonicnál a második, 5,699 milliótól induló Style felszereltségtől lehet befizetni az 500 ezres extrára. A piac egyik legnépesebb kategóriájában hasonló áron lehet automatikus váltóval felszerelt benzinmotoros kis SUV-okat vásárolni, szóval igazán a 7 év/150 000 km-es garanciája emeli ki a tömegből a Stonicot.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.