Tizenkilenc garnitúra vizsgázott az idei magyar téligumi-teszten

Téligumi és négyévszakos, illetve egy nyári abroncs tapadási tulajdonságait is megvizsgálták a 2020-as teszten.

null

A Használtautó.hu autós magazinja immár kilencedszer bonyolította le a Nonstopgumi csapatával közös nagyszabású téligumi-tesztjét a Hungaroringen található Tanpályán, hogy felhívja a figyelmet a téli közlekedésbiztonság és az autóvezetői tudatosság jelentőségére. Fékút, kapaszkodóképesség, kigurulás, menetzaj és kopás. A GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít, hogy mindenki megtalálhassa a saját vezetési stílusának, autózási szokásainak megfelelő abroncsokat. Figyelemre méltó, hogy a legjobb és a legrosszabb gumik fékútja között már nedves úton is csaknem 7 méteres lehet a különbség! Ezek a méterek pedig életeket is jelenthetnek.

A 2020-as téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint nedves, a jéghez hasonló tapadási tényezőjű műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat. A még enyhének számító hőmérséklet miatt sokan úgy gondolhatják, hogy a nyári helyett már a négyévszakos abroncsok is megfelelők lehetnek, azonban ezek korlátaival is érdemes tisztában lenni, valamint azzal, hogy a globális felmelegedés miatt az időjárás is szélsőségesebb, ezért hazai viszonylatban is komoly fagyokra lehet számítani.

Mérési kategóriák:

1. Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton

2. Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton

3. Fékút 40 km/óráról nedves, jeges útfelületet mintázó műgyantán

4. Kigurulás 15 km/órás tempóról enyhe, konstans emelkedőn a gördülési ellenállás vizsgálatára

5. Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?

6. Menetzaj 50 km/óránál

7. Kopási kép pontozása

A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.

Idén az összesített első helyen, 92,7%-os súlyozott végeredménnyel a Goodyear UltraGrip 9 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a BFGoodrich G-Force Winter 2-t, a harmadikon pedig a Hankook Winter i*cept RS2 W452 abroncsát találhatjuk.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.