Trend, rend, fegyelem – Volkswagen Golf 1.5 TSI teszt

A Golf nyolcadik generációját az aktuális autóipari trendek formálták, ami az alapmodellen is észrevehető.

null

A legújabb divat szerint csupa nagybetűvel írt felirat hirdeti a jól csengő típusnevet a nyolcas Golf csomagtartóján, sőt, még a hátsó lámpába is került egy dombornyomott típusjelzés. Bár az emblémát is újra cserélték, a B-oszlopra írt Volkswagen feliratra végképp nincs szükség a Lime-sárga (254 000 Ft) autó beazonosításához.

A modellváltás ugyan a karosszéria összes elemét érintette, a jól ismert formai elemek változatlanok. Leginkább az első-hátsó lámpákon vehető észre a különbség, de az arányok és a méretek is alapvetően a régiek maradtak. Akit egyszer megfogott a Golf tárgyilagos stílusa, azt biztosan nem untatja ez a konzervatív karakter, a tervezőcsapat ráadásul ismét gondoskodott róla, hogy a márka alappillére az elvárt módon alkalmazkodjon az aktuális kihívásokhoz. Ezúttal a környezetvédelem adta fel a leckét a cég szakembereinek, akik olyan komolyan vették a kihívást, hogy még a jelenlegi alapmodellt, az 1.5 TSI-t is alaposan kizöldítették. Ezzel párhuzamosan a digitális forradalom sem kerülhette el a széles vevőkörnek szánt Volkswagent. Ennek nyomait szintén viseli a belépőszintű Golf, amely már alapáron tucatnyi modern extrát kínál, miközben kompromisszumokra kényszeríti a vásárlóit.

Ez a kettősség az egész autóra jellemző. Beülve azonnal feltűnik, hogy a formák alaposan leegyszerűsödtek, szinte már fantáziátlanok. Nincs meghatározó középkonzol, sőt, már gombok is alig vannak. A kormánytól balra helyezték el a világítás kapcsolóit, a központi kijelző alatt már csak gyorsgombokat találunk, ezek érintésérzékenyek, a műszerfal egyetlen nyomógombja az elakadásjelzőt működteti. A szellőzés kezelőfelületét hiába keressük, azok a menübe kerültek, hiszen az új trend szerint a vezető és az utas minden funkciót az érintős, illetve beszédfelismerővel irányítható központi rendszeren keresztül vezérelhet. Mivel utóbbi csak idegen nyelveken működik, a tulajdonosok többségének alkalmazkodnia kell a technika vívmányaihoz, amire korábban egyik Golfban sem volt szükség. A csúszkával szabályozható hőfokállításhoz hasonlóan a multimédia hangerejének változtatása is gyakorlatot kíván, igaz, ez megspórolható a szépen kivitelezett, megfelelő vastagságú, méretű és fogású kormányon elhelyezett, klasszikus gombbal. Az egyik leggyakrabban kézben fogott alkatrész mintájára a belső tér ergonómiája változatlanul eltalált. Szélesre nyílnak az ajtók, praktikus a karosszéria felépítése, elöl és hátul is világos, tágas a hely. Az első könyöklő magassága és távolsága is állítható. A hátul ülők is kényelmesen utazhatnak, nem pusztán légbefúvó és hőfokszabályzó jár nekik, az üléstámlában újdonságként telefontartó zsebeket is kialakítottak.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Bemutatták a VW ID.4 két új arcát, és az olcsóbb alternatívát is

Hivatalosan is leleplezték az ID.4 Crozz és ID.4 X villanyautókat, és bemutatkozott a náluk sokkal olcsóbb e-Tharu nevű akkumulátoros-elektromos kompakt SUV – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.