600-1200 lóerős lehet a legújabb Hyundai raliautó
Hayden Paddon raliversenyző saját autóépítő vállalkozást is vezet, ahol a Hyundai új-zélandi forgalmazójának a támogatásával akkumulátoros-elektromos raliautót készítettek az új Kona alapján. Még 2017-ben kezdték a projekt előkészítését, 2018-ban állt fel a mérnökcsapat, és nemrég készült el az első raliautó prototípus.
Úgy készítették el a járművet, hogy abban két-, három- vagy négy villanymotort kerülhet egyenként 300 lóerős teljesítménnyel, tehát 600, 900 vagy 1200 lóerő a csúcsteljesítmény. Az akkumulátor több mint 800 kW teljesítményleadásra alkalmas, azaz 1090 lóerő a tényleges rendszerteljesítmény. Az akkumulátor-kapacitást nem árulták el, de azt igen, hogy mind ennek, mind a hajtómotoroknak a megfelelő hűtésére nagy gondot fordítottak.
Tovább...