Ütős hatos – BMW X4 M40i teszt

Gyönyörűen muzsikál a hathengeres benzines a szabadidő-kupé karosszériában.

null

A házon belüli rangsor épp csak egy ilyen félig-meddig M-es változat létezését teszi lehetővé az X4-es sorozatnál, de ezzel nincs különösebb baj. A 3,0 literes, soros hathengeresnek a legerősebb változatát kapja, azt, ami az M2-est is repíti, itt azonban vagy 400 kg-mal testesebb autót kell mozgatnia és nincs átmeneti túltöltés (ez 10 LE és 35 Nm veszteséget jelent), és a homlokfelület is monumentálisabb. Nagy az arca, de az M Sport-csomagos megjelenéssel magabiztos, első pillantásra nyilvánvaló, hogy nem üres fenyegetéssel – vagy épp 2,0 literes, négyhengeres dízellel – van dolgunk. A Long Beach-kék fantázianevű fényezés csak itt érhető el, és jól áll ennek az egyébként sem rejtőzködő járműnek.

BMW X4 M40i
Fotó: Hilbert Péter – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

A 360 lóerőnek köszönhetően nem csak méretéhez képest, de abszolút értelemben is gyors az M40i, az átfésült 8 fokozatú automatikus váltó kevesebbet tétovázik padlógázra. Azon nem tudnak változtatni a mérnökök, hogy meglehetősen nagy az időigénye a 8. fokozatból 3.-ba való visszakapcsolásnak, ami egy-egy nagyobb gázadás velejárója. Az üzemanyag-spórolás jegyében hamar felkapcsol a vezérlés, normál körülmények között (beleértve az autópályán 130 km/órával haladást is) nem éri el a 3000/percet az üzemi fordulatszám. Nem normál körülmények között pedig itt az elképesztően széles fordulatszám-tartományban elérhető 465 Nm-es nyomaték, amelynek köszönhetően pillanatok alatt eléri a 7200/perc leszabályozási fordulatot a gép. Mégsem ez a legjobb az egészben, hanem a hang. A soros hathengeres is hallatja magát, de sokkal inkább a kipufogó morgása, dörgése, durrogása és üvöltése a tempós autózás bónusza.

Alaphelyzetben is karakteres a hang, Sport-fokozatban pedig még ércesebb és durrogósabb lesz az ablak túloldalán elsuhanó táj zenei aláfestése.Túlságosan sokáig nem élvezhetjük azonban a jó hangot, mert a magyar valóság és a rossz minőségű utak igazából megkövetelik a Comfort mód használatát, amikor az elektronikus lengéscsillapítás kicsivel kíméletesebben közvetíti az ütéseket az utastér felé. Papírvékony abroncsok a 20 colos felniken, magas tömegközéppont, nagy teljesítmény – ez egy ilyen műfaj. A szépségért meg kell szenvedni, ez különösen igaz a BMW X4-es hátsó sorára, ahol a szépen kanyarított tetővonal miatt lejjebb engedték az ülőlapot, így hosszú távon kényelmetlen az üléspozíció, felhúzott térdekkel kell itt utazni. De akkor sincsenek sokkal jobb helyzetben a második sor utasai, ha épp csak arra a kisebb-nagyobb körre ülnek be oda, amikor megmutatjuk nekik az autó tudását. Nincs kapaszkodójuk, épp csak a biztonsági öv tartja őket a helyükön…

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

V8-as motorral is kínálják ezt a bivalyerős terepjárót

Akkor is kap elég levegőt a 470 lóerős, 6,4 literes V8-as, ha a sár eltömíti a motorháztetőn lévő légbeömlőt – írja az Autó-Motor.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.