Vezető pozíció – Peugeot 208 PureTech 100-teszt

Lehet élmény a hétköznapi autózás, ahogy a turbómotoros, kézi váltós 208-as is bizonyítja.

null

Nekem alapból tetszik a Peugeot 208-as, azaz a képen látható konfigurációban. Az egyetlen, felár nélkül választható szín, a Faro-sárga metálfény jól áll a karosszériának, a GT Line változathoz adott fekete kerékjáratperem ugyanakkor szerintem felesleges.

A kocsi elején világító „szemfogak” a méreténél nagyobb presztízst adnak haladás közben, a C-oszlop jellegzetes formája és domborítása a 205-öst idézi fel azokban, akiknek még mond valamit ez a mára az utakról szinte teljesen eltűnt kisautó. Egészen jól álcázzák a formatervezők, hogy az ajtók egy kicsit elcsúsztak kívánt helyzetükhöz képest.

190 centis magasságommal nekem elöl az okoz nehézséget, hogy a kihúzott kormánytól alig férek a B oszlop mögé tolt ülésbe, hátul pedig épp az első ülés támlája gátolja, hogy az ember kényelmesen be tudjon lépni a lábtérbe. A hátsó üléstámla bő tíz centivel az ajtónyílás mögött található, szóval ennyivel hátrébb tolt ajtónyílásokkal sokkal kényelmesebb lenne a ki- és a beszállás. A hátsó sor térkínálata egyébként alulról közelíti a kategória átlagát, kisgyermekekkel még élhető a tér, de nyurga kamaszokkal már érezni a korlátokat.

A Peugeot 208 Rally-versenyautónak is szenzációs
Fotó: MTI/Sóki Tamás

A vezetési élményt helyezik előtérbe a kis átmérőjű kormánnyal és a szélvédő tövébe helyezett műszeregységgel (i-Cockpit), a 100 lóerős turbómotor pedig partner az ilyesfajta használathoz is, bár sokkal jobban kedveli a kényelmes haladást.

Már alacsony fordulaton is terhelhető, csak ilyenkor nem szabad megijedni attól, hogy ki akar ugrani a helyéről; a kapcsolásjelző nem kér másik fokozatot, szerinte minden rendben.

Háromhengeresség helyett inkább kellemes morgást hallat, hosszúak az áttételek, így sokáig lehet egy-egy fokozatban pörgetni az erőforrást. A kormányzás közvetlen, jól eltalálták a felfüggesztés hangolását is, amely nem kemény, de azért határozott útfogást biztosít. Persze lehetne még fokozni a vezetési élményt, de a hétköznapok során bőven elég ez is, ráadásul aki ennél nagyobb teljesítményre vágyik, annak már be kell fizetnie a nyolcfokozatú automatikus váltóra (700 000 Ft), vagy a dupla áron kínált (állami támogatással 9 900 000 Ft-tól) akkumulátoros-elektromos verziót választhatja…

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Monopolhelyzet – Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V AllGrip teszt

A piac egyetlen összkerékhajtású kisautója mostantól lágyhibrid-hajtással készül – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.