Látványosabb és gyorsabb lett a 911 GT3 Cup versenyautó
A korábbinál nagyobb, nehezebb és gyorsabb lett a Porsche 911 GT3 Cup, amelyet már szintetikus üzemanyagok használatára is felkészítettek.
Vért izzadtak a mérnökök, azonban hiába minden tömegcsökkentésre irányuló erőfeszítés, az új Porsche 911 GT3 Cup 35 kg-mal nehezebb lett (már 1260 kg) elődjéhez képest úgy, hogy amíg az elődnél a karosszéria 70%-a volt acél és 30%-a alumínium, az aktuális modellnél megfordultak az arányok. Az ajtókat karbonból készítik, üvegek helyett speciális karcálló bevonattal ellátott polikarbonátot használnak mindenhol. Még több acélt építettek a bukókeretbe, amelyet azért is meg kellett erősíteni, mert a tetőlemez immár nem szerkezeti tartóelem, hanem vészkijárat, és a méretek is gyarapodtak. A széles Turbo karosszériát vették alapul, hátul 1902 mm, az első sárvédőknél már 1920 mm a szélesség; elöl 12, hátul 13 col széles felniket használnak.
Javítottak az aerodinamikai hatékonyságon, ami azt jelenti, hogy a légellenállás növelése nélkül növekedett a leszorító-erő, ez a szélesebb nyomtávval együtt nagyobb kanyarsebességet eredményez. Javítottak az ergonómián, a magasságában és mélységében állítható volán mellett már nem csak az üléstámla dőlésszöge állítható, de az ülőlap elejének és hátuljának a magassága is külön-külön szabályozható. A kormányon a vezetők visszajelzése alapján átrendezték az egyes funkciógombokat, a középkonzolon lévő tíz darab kapcsoló könnyen kezelhető még tűzálló kesztyűben is.
Tovább...