Hamilton folytatja a Mercedes-AMG One tesztelését

Gyakorlatilag a 2015-ös F-1 versenyautó technikáját örökli meg a One elnevezésű rendszámos autó.

null

Szerencsére még mindig tart a Mercedes-Benz és Hamilton győzelmi sorozata az F-1-ben, mert így még bajnokként tudják átadni a megrendelőknek a még 2017-ben bemutatott, majd nem sokkal azt követően teljes mértékben értékesített Mercedes-AMG One szuperautót, ami a versenytechnikát kétszemélyes csomagolásban szabadítja a közútra.

Fotó: Flickr

Gyakorlatilag a 2015-ös F-1 versenyautó technikáját örökli meg a Mercedes-AMG One elnevezésű rendszámos autója, az 1,6 literes V6-os turbófeltöltője elektromos rásegítést is kap, a maximális fordulatszámot 11 000/percre korlátozzák, mert versenybenzin helyett utcai prémium-benzinnel is üzemelnie kell az erőforrásnak. A villanymotorokkal kiegészítve 1000 lóerő felett lesz a rendszerteljesítmény, a maximális sebesség meghaladja a 350 km/órás tempót.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Látványosabb és gyorsabb lett a 911 GT3 Cup versenyautó

A korábbinál nagyobb, nehezebb és gyorsabb lett a Porsche 911 GT3 Cup, amelyet már szintetikus üzemanyagok használatára is felkészítettek.

Vért izzadtak a mérnökök, azonban hiába minden tömegcsökkentésre irányuló erőfeszítés, az új Porsche 911 GT3 Cup 35 kg-mal nehezebb lett (már 1260 kg) elődjéhez képest úgy, hogy amíg az elődnél a karosszéria 70%-a volt acél és 30%-a alumínium, az aktuális modellnél megfordultak az arányok. Az ajtókat karbonból készítik, üvegek helyett speciális karcálló bevonattal ellátott polikarbonátot használnak mindenhol. Még több acélt építettek a bukókeretbe, amelyet azért is meg kellett erősíteni, mert a tetőlemez immár nem szerkezeti tartóelem, hanem vészkijárat, és a méretek is gyarapodtak. A széles Turbo karosszériát vették alapul, hátul 1902 mm, az első sárvédőknél már 1920 mm a szélesség; elöl 12, hátul 13 col széles felniket használnak.

Javítottak az aerodinamikai hatékonyságon, ami azt jelenti, hogy a légellenállás növelése nélkül növekedett a leszorító-erő, ez a szélesebb nyomtávval együtt nagyobb kanyarsebességet eredményez. Javítottak az ergonómián, a magasságában és mélységében állítható volán mellett már nem csak az üléstámla dőlésszöge állítható, de az ülőlap elejének és hátuljának a magassága is külön-külön szabályozható. A kormányon a vezetők visszajelzése alapján átrendezték az egyes funkciógombokat, a középkonzolon lévő tíz darab kapcsoló könnyen kezelhető még tűzálló kesztyűben is.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.