Le a kalappal! – Mazda, BMW és Ford összehasonlítás

A három hátsókerék-hajtású, nyitható tetejű élményautó három különböző földrészről érkezik.

null

Korai lenne még temetni az autózás klasszikus élményét, hiszen maguk az autógyártók sem teszik. Jelenleg még izgalmasabbnál izgalmasabb típusok közül válogathat, akinek nem a praktikum, a gazdaságosság vagy az ár/érték arány, hanem az élmény, a teljesítmény és a hangulat a fontosabb, de a többnyire második autó szerepét betöltő élményautók választéka manapság lehetővé teszi, hogy akár a racionális szempontokat is figyelembe vegyük. A kicsi és könnyű, négyhengeres MX-5-ös, az erős és kényelmes, sorhatos BMW Z4-es, illetve a nyers és vagány, V8-as Mustang más-más stílust képvisel, összehasonlításunkból kiderül, hogy kihez melyik koncepció illik a legjobban.

Mazda MX-5 RF, BMW Z4 és Ford Mustang Convertible
Fotó: Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A hagyományőrző

A klasszikus brit roadsterek és a régimódi, négyhengeres szívómotorok előtt is tisztelegtek a japánok, amikor harmadszor is újratervezték az MX-5-öst, az ND ugyanis úgy teljesíti a mára jelentősen megszigorított környezetvédelmi és biztonsági előírásokat, hogy továbbra is olyan apró, mintha a 60-as években született volna, illetve a tömegét is sikerült az 1989-es, eredeti változatéhoz hasonlóan alacsonyan tartani.

Éppen ezért nincs is szükség nagy motorerőre a boldogsághoz.

Aki kevéssel is beéri, választhatja az 1,5 literes alapmotort, mi mégis ajánljuk a tesztelt 2,0 literes változat felárának megfizetését, és nem csak azért, mert önerőből lehet vele keresztben autózni, hanem azért is, mert a Skyactiv technológiának köszönhetően igazi japán autó módjára akkor is elfogadható a fogyasztása, ha rendeltetésszerűen használjuk.

A 184 lóerős változat menettulajdonságai senkinek sem okoznak csalódást, legfeljebb a turbós riválisok extra nyomatéka hiányzik belőle, ebben a környezetben azonban fel sem tűnik majd a földtől néhány centire ülő sofőrnek, hogy pörgetnie kell a motort. Morgós hangját hallva és a piac egyik legjobban kapcsolható váltójával gépészkedve évtizedeket repül majd vissza az időben, amikor egy autó mechanikai kifinomultsága önmagában is élményszámba ment.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A BMW-kben jövőre már alapfelszereltség lesz a traffipaxfigyelő

Finoman szólva érdekes újításról számoltak be a BMW-nél: a német márka arra alkalmas autóiban 2021-től alapfelszereltség lesz a traffipaxokra és kamerákra figyelmeztető szoftver – írja az Autó-motor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.