Kiderült, milyen lesz a harmadik generációs Nissan Qashqai modell
Az Autó-Motor magazin korábban beszámolt arról, hogy néhány információt már rendelkezésre áll a lágyhibrid és hatótávnövelős elektromos hajtással érkező harmadik Nissan Qashqai gépkocsiról. Néhány információt már akkor közreadtak a lágyhibrid és hatótávnövelős elektromos hajtással érkező harmadik Qashqairól – derül ki az Autó-Motor magazin online felületén olvasható cikkből. A CMF-C építőkészletre építik fel a harmadik generációs Nissan Qashqait, ami jelentős tömegcsökkenéshez vezet. 50%-kal több ultranagyszilárdságú acélt használnak a karosszériavázban, az A B és C oszlopok bekötési pontjainál strukturális ragasztót is használnak; 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb az elődnél a csupasz karosszéria. Ehhez hozzájönnek még olyan tömegcsökkentő megoldások, mint a műanyag csomagtérfedél (-2,6 kg), alumínium ajtók, első sárvédők és motorháztető (-21 kg). Teljesen új a felfüggesztés, az elsőkerékhajtású modelleknél elöl-hátul MacPherson rugóstagos rendszert használnak, az elérhető legnagyobb felni 19 colos, az összkerékhajtású modelleknél hátul segédkerethez rögzített többlengőkaros, független felfüggesztést építenek be, az elérhető legnagyobb felni 20 colos. A Nissan Qashqai alapesetben az 1,33 literes turbómotor 12V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített változatát kapja, opcióként pedig egy e-Power hajtás lesz választható.