Mostohagyerek – Mit tud a kombi Toyota?

Kombi karosszériájával és kis lökettérfogatú, turbós motorjával európai riválisaihoz áll közel a hibrid.

null

A japánok sosem titkolták a dízeltechnológiával szemben táplált ellenérzésüket, ami magára a motorfejlesztésre is rányomta a bélyegét. Az európai piaci sikerhez egykor még szükséges gázolajosok fejlesztésébe ugyan sok energiát fektettek, a személyautók számára egy időben inkább egy partnerüktől, egészen pontosan a BMW-től vásároltak kész motorokat.

Miután az annak idején rendkívül népszerű konstrukció az elmúlt időszakban kegyvesztetté vált, sokkal nagyobb hangsúlyt kaphatott a japánok alternatív megoldása, a hibrid hajtás.

Toyota Corolla TS 1.2 Turbo
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Ma már nem is lehet dízel személyautót vásárolni a márkától, miközben a sokáig tabunak számító turbós benzines maradt az egyetlen választási lehetőség azoknak, akik nem szimpatizálnak a hibrid modellekkel.

Úgy tűnik, a japánok már a kis turbósokat sem kedvelik úgy, mint annak idején, a Corolla praktikus, Touring Sports kivitele ugyanis igazi mostohagyereknek tűnik az 1,8-as és a 2,0 literes hibrid mellett.

Ma már előnynek számít, hogy négyhengeres az autó orrába épített blokk, sőt, az 1,2 literes lökettérfogat sem a legkisebb a piacon a hasonló méretű ellenfelek orrában. Éppen ezzel teszi hasznossá magát, mert az 1500-as és 4000-es fordulat között elérhető 185 Nm csúcsnyomaték ugyan nem kiemelkedő, de elegendő ahhoz, hogy a szép hangú motor magabiztosnak tűnjön, és kis terhelés mellett takarékos legyen.

Mutatós, de a puha anyagok ellenére sem kifejezetten jó minőségű a műszerfal, ráadásul kevés a tárolóhely.
Fotó: Stefler Balázs / AUTOMOTOR.HU

Az autó előnyeit, a tágas utasteret és a jól pakolható csomagtartót kihasználva azonban kiderül, hogy a család és csomagjaik dinamikus mozgatásához már nincs elég ereje. A fordulatszám növelése sem oldja meg a problémát, a pörgetésre egykedvűen reagál, teljesítményét ugyan egyenletesen adja le, de magasabb tartományokban sem tapasztaltunk érdemi különbséget. A hatfokozatú kézi váltó sem vált ki elégedettséget a vezetőből, a hosszú karral kapcsolható szerkezet a tesztelt példányban akadósan, nehézkesen működött. A fokozatkiosztás viszont támogatja a takarékos haladást, sztrádatempónál 2600-as fordulaton jár a motor, így maga a fogyasztás is kedvezőnek számít.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Jólnevelt rosszfiú – Egy apró, de lendületes Toyota

Csak a vezetési élményt javító pontokon nyúltak a mérnökök a járgányhoz. Íme az eredmény – az automotor.hu jóvoltából!

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.