Pár év és csak hibrid és elektromos autó lesz a Honda kínálatában

Az elektromos átállás nehézségét az jelenti, hogy jelenleg még 30-50 százalékkal drágább egy villanyautó.

null

Az Autocar újságnak nyilatkozott Ian Howells, a Honda alelnöke, miszerint 2022-ben felhagynak az elektromos rásegítés nélküli belső égésű motorok európai forgalmazásával, ezt követően a márka kínálatában csak hibrid és elektromos autók lesznek; azt már nem fejtette ki, hogy lágy- vagy öntöltő hibridekre gondolt.

Az elektromos átállás nehézségét az jelenti, hogy jelenleg még 30-50%-kal drágább egy villanyautó a hibridnél, de már látni véli a Honda azt az időpontot, amikor az akkumulátorok ára annyival olcsóbb lesz és a töltő-infrastruktúra annyira fejlődik, hogy az elektromos autók lesznek a meghatározók – azt azonban nem árulta el Howells, hogy ez mikor fog szerintük bekövetkezni. Mondjuk Nagy-Britanniában a belső égésű motorok 2030-as betiltása megkönnyíti a becslést…

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Nagy motor a kicsik között, itt a Honda Forza 125 teszt

Fizikai méreteit tekintve csak hajszálnyival kisebb a 300-as verziónál a nyolcadliteres kivitel, ezért gyakorlatilag mindenkit meglep, hogy egy ekkora gépet 125-ös blokk hajt. A fejidom szinte túramotoros, és még a hátsó ülést is úgy alakították ki, hogy hosszú távon is kényelmes legyen. Akkor hogy jön ide egy mindössze 15 lovas erőforrás? Úgy, hogy városban még két személlyel is elegendő a dinamikája, vagyis mindenféle erőlködés nélkül tarthatjuk a forgalom ritmusát. A választóvonal 90 km/óra, ekkora sebességről már nincs elegendő tartalék a folyadékhűtéses egyhengeresben, mégiscsak egy 159 kg-os testet plusz a vezetőt/csomagokat kell mozgatnia. Mivel a motor kényelmes utazótempója 100 km/óra körül van, a gyorsforgalmi utakon jó lenne egy kis extra teljesítmény, ráadásul ilyenkor a kis blokk sokat is forog.

A villanymotorok finomságával, rezgésmentesen dolgozó 125-ös takarékossága viszont megkérdőjelezhetetlen, hiszen úgy kért 2,6 litert 100 kilométerenként, hogy a tesztprogram első felében még bejáratós volt a motor. A fogyasztás csökkentéséért nemcsak a folyamatosan modernizált, roppant kiforrott blokk felel, hanem a lassan a Honda robogóinak védjegyévé váló startstop rendszer is. Annyira észrevétlenül működik, hogy a vezetőnek eszébe sem jut, hogy kikapcsolja! Ahhoz képest pedig, hogy robogóról van szó, nem érződik igazán farnehéznek a Forza, és mivel ott van a motor „gerince” a tankkal, amit át kell lépni, a klasszikus felépítésű kétkerekűekhez hasonlóan, könnyen irányítható.

Ami a komfortot illeti, a nagy test előnye kézzelfogható, a 15 és 14 colos felnik miatt nem annyira érzékeny az úthibákra, mint kiskerekű testvérei. 190 centis magassággal sem kell kuporogni rajta, a térdeknek jutó hely is megfelelő, és az állítható szélvédő különösen jó szolgálatot tesz. Az ülés alatti rekesz akár két bukósisakot elnyelhet, és mivel van benne egy elválasztó, akár szeparálhatjuk is a csomagokat. A Forza 125-öshöz a Honda-kereskedők alapáron adják a 45 literes hátsó dobozt, melyet az indításhoz hasonlóan kulcs nélküli rendszerrel láttak el.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.