Rendőrkanyar – A Skoda izmos csúcsmodellje

A rendőrség kötelékében szolgáló flotta bizonyítja, hogy hideg fejjel is lehet forró ferdehátút választani.

null

Mit tehet, aki szeret a gázra taposni, de a család utaztatásáról is gondoskodnia kell, esetleg cégautó választásakor egy konkrét márkában vagy cégcsoportban gondolkodhat? Bármilyen lelkiismeret-furdalás nélkül beikszelheti a Skoda RS-verziót az Octavia megrendelésekor, hiszen az izmos csúcsmodell is ugyanolyan praktikus családi autó, mint dízelmotoros testvérei, közben hatásosan játssza a sportlimuzin szerepét.

Még a frissítéssel megjelent, élőben tetszetős arc sem teszi hivalkodóvá, a leheletnyivel agresszívabb lökhárítók és a mértéktartó hátsó szárny is éppen annyit tesznek hozzá a dizájnhoz, hogy a kívülállók érezzék, ebben az Octaviában több kakaó van a szokásosnál.

Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG
Fotó: Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Méghozzá a korábbinál is több, a megújulás plusz tíz lóerőt jelent, tehát már 230 lóerő és 350 Nm nyomaték mozgatja.

Ez a teljesítmény bőven elég ahhoz, hogy terhelten is lendületbe hozza az 1365 kg tömegű autót.

Megértjük, aki nem viszi pályanapra, nem is a határok feszegetésére, hanem élvezetes autózásra való. Ebben a gyors, hatfokozatú DSG-váltó és az erős fékek is támogatják az élénk turbómotort. Alacsony fordulatról is jól húz, majd amikor összeszedi magát, meglódulva teljesíti a 6,8 másodperces 0-100-as sprintet. Jól veszi és szépen ejti vissza a fordulatot. Mesterségesen előállított hang erősít rá az élményre, szerencsére nem a hangszórókból szól, ezért élvezhető aláfestést ad. Kormányzása érezhetően nehezebb, adaptív sportfutóműve a hazai utakra azonban már túl feszes.

Hiába fekszik szépen az úton és kerüli el még az alulkormányozottság látszatát is, a felfüggesztés pedig hiába próbálja kirugózni az egyenetlenségeket, keresztbordákon rögtön oda az addig megnyugtató komfortérzet.

Különben mindenben kiszolgál, és higgadt tempójú közlekedés során semmivel sem fárasztja utasait, hosszabb utakon is elfogadható a zajszint, és ülni is kényelmes benne. A fix fejtámlás sportülések kemények, cserében elég jól tartják a testet. A feláras extrákkal felszerelt, tágas utastér egyébként is jó minőségi benyomást tesz, bár a műanyag ajtókárpit ront az összképen. Ilyen a műszeregység is, komolytalan grafikája nem méltó az újonnan bevezetett, 9,2 colos kijelzőhöz és a középkategória felé kacsintgató autóhoz. A digitális műszeregység megváltást jelent majd, amikor végre konfigurálható lesz.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

115 éve mutatta be első autóját a Škoda elődje

1905. decemberében mutatta be Václav Klement és Václav Laurin az első autójukat, a Voiturette A nevű négykerekűt – írja az Autó-motor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.