Utazás a klubszobában – Range Rover luxus SUV teszt

Nem csak stílusérzékére lehet büszke a márka, az elegáns SUV modelljére.

null

Noha a drága és drabális SUV-ok sokakban nem keltenek szimpátiát, azt vélhetően mindenki elismeri, hogy az Audi, a BMW, a Mercedes és a Porsche nagykategóriás szabadidő-autói kivétel nélkül remek típusok. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a német csúcs-SUV-ok annyira elárasztották az utakat az utóbbi évtizedben, hogy bármennyire is furcsa, de senki sem kapja fel a fejét akár egy 30 millió Ft-os modell láttán sem. Bezzeg a Range Rover Velar esetében más a helyzet!

A Land Rover luxusmárkájának negyedik modellje stílusra egy egészen más világot képvisel, hűvös elegancia helyett a brit klubszobák hangulatát hozza, méghozzá modern tálalásban.

A Range Rover Sport alá és az Evoque fölé pozicionált modell a márka legfiatalosabb és egyben formailag leginkább különleges képviselője – ezzel az autóval garantált a feltűnés, s ezzel a vásárlójelöltek is tökéletesen tisztában vannak. Arányaival részben utal az ős Range Roverre is, ugyanakkor kupés hátsójával és a többi Range-nél laposabb utasterével merészebb is. A megszokottól eltérő megoldásokból nincs hiány, például a karosszériába süllyedő „mozgó” kilincsek igazi tekintetmágnesek.

Range Rover Velar D300
Fotó: FLICKR

4803 mm-es hosszával a Velar 4 centivel kurtább a Sportnál, így érthető, hogy a nagytesóval szemben nem rendelhető hétüléses kivitelben. A második sorban nem érződik a pár centis mínusz, hatalmas lábtér várja az utasokat. Ami sokkal meglepőbb, hogy a laposabb karosszéria ellenére fejtérből sincs hiány. Elöl igazi pöffeszkedős ülésekben lehet helyet foglalni – olyan érzése van az embernek mintha egy parancsnoki hídon ülne a legnagyobb kényelemben.

A beltér pedig egészen extrém, a hatalmas érintőképernyő-középkonzol egyértelműen elviszi a show-t, még ha funkcionalitásban nyilvánvalóan több hátránya, mint előnye van egy hagyományos berendezéshez viszonyítva. Igényes, tényleg nagyon látványos, de szokni kell.

A puha bőr és a nemes anyagok ölelése ellenére a Velar SUV mivolta mellett, igazi terepjáró is tud lenni. Mondom ezt annak ellenére, hogy a 22 colos felnikkel, a gyönyörű fényezéssel épeszű ember nyilván nem ezzel az autóval fog dagonyázni. Az 4×4-es hajtás természetesen alap, a lényeg az okos menetprogramokban és nyomatékvezérlésben rejlik, no meg abban, hogy a légrugós futóművel a hasmagasság 25 centi (+4 cm az acélrugóshoz képest), míg a gázlómélység 65 centi is lehet. Ha vízbe mennénk, a központi kijelzőről is nyomon lehet követni az egészet.

Elegancia és stabilitás
Fotó: FLICKR

A Velarnak inkább az országutak és az autópályák valók, városban egyszerűen túl széles és kell neki hely ahhoz, hogy megmutassa erőtartalékait. Ugyan nincs belőle V8-as és hibrid sem, mint a két nagyobb Range-ből, a 180-380 lóerő közötti paletta igencsak széles. A 3,0 literes, V6-os dízel 700 Nm-es nyomatékával és 300 lóerős csúcsteljesítményével ülésbe préselősen tud gyorsítani. Érdekes módon nem szigetelték el teljesen a motort, az ikerturbós mély hangja jól kivehető.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Ütős hatos – BMW X4 M40i teszt

Gyönyörűen muzsikál a hathengeres benzines a szabadidő-kupé karosszériában – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.