Lendületes és minőségi sportos ötajtós

Új alapra került át a típus, látható és érezhető is a változás.

null

Amíg a Fiat Grande Puntóval közös padlóra épülő D és E generáció tényleges méreténél nagyobbnak próbált látszani, a PSA-konszern PF1-es alapján rekordidő, kevesebb mint két év alatt felépített F generáció megbékélt azzal, hogy kisautó. Nincs már messze előrenyúló szélvédő, amelytől úgy hihette a sofőr, hogy kompaktautót terelget, de búcsúzott a kettéosztott A-oszlop is, ami sokat javít a körkilátáson. Egyféle karosszéria maradt, az ötajtós, cserében háromféle megjelenés is elérhető: az alapon kívül itt a krómcsillogással feldobott Elegance külső, továbbá a nagy légbeömlős GS Line. Tesztautónk utóbbi volt, amelyet piros metálfénnyel (120 000 Ft), fekete tetővel (150 000 Ft) és 17 colos, esztergált alufelnivel (100 000 Ft) tettek igazán sportossá.

Opel Corsa 1.2 Turbo Start/Stop 130 EAT8
Fotó: Stefler Balázs, Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Lendületes a vonalvezetés, csak az ajtók vannak úgy 10 centivel előrébb a kelleténél. Nem kell égimeszelőnek lenni ahhoz, hogy az első ülést a B-oszlop mögé tolja az ember, ilyenkor pedig a hátra beszállás is nehéz, hiszen ahol amúgy a lábnak kellene mozognia, ott található a támla. Nem légből kapott a 10 centis saccolás, ennyivel tolták hátrébb a hátsó ülést a nyíláshoz képest.

Analóg órákkal jobban mutat a műszeregység, mint vetített kijelzővel
Fotó: Stefler Balázs, Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Nem csak a megközelítés megy nehezen, de itt, a második sorban érezni igazán, hogy laposabb lett a karosszéria a korábbinál, a fejtér passzentos, a lábtér épp csak megüti az átlagot; mindkét tekintetben vannak a Corsánál többet nyújtó riválisok. Amíg a hátsó ülésnél visszalépés történt, a csomagtér mérete alaphelyzetben 10%-kal bővült, a 309 liter átlagosnak mondható.

Hatékonyak az IntelliLux fényszórók, homogén és világos az autó előtti terület, a fényátmenet finoman árnyalt
Fotó: Stefler Balázs, Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A vezetőülésben helyet foglalva a manapság már régimódinak számító analóg órákkal és középső, multifunkciós kijelzős műszeregységgel találkoztam. A fehér-piros grafika illik a sportos hangulathoz, amelyet a műszerfal piros díszcsíkja sugall – ezt egyébként más színekben is lehet kérni –, a Banda fantázianevű kárpit a GS Line sajátja. Jót tesz a kezelhetőségnek, hogy a szellőzés több funkcióját is külön fizikai kapcsolóval lehet vezérelni, de arra oda kell figyelni, hogy nem elég a hőmérsékletet beállítani és növelni az intenzitást, ha a menüben nem jelöl ki az ember befújási irányt (szélvédő, test, lábtér), akkor bizony semmi külső levegő nem jut az utastérbe – vagy az ablakok páramentesítésére…

Feszes a GS Line rugózása, a téli gumik zajosak
Fotó: Stefler Balázs, Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.