Vidám és tágas francia egyterű

Csapatszállító szerepkörben tündököl a modul egyterű legújabb változata.

null

A Citroën 1951-ben vetette el a kockát a Kacsa dobozos változatának piacra dobásával, majd folyamatosan gondozva azt az 1984-es C15-ösön és az 1996-os Berlingón keresztül jutottunk el oda, hogy a kínálat fontos része az egyterű divathullámot is túlélő, praktikus családi autó. A vezetőülésben helyet foglalva a meredek oldalfalak és a magas tető miatt tágasnak érezni a környezetet, szerencsére a méret még épp parkolóház-kompatibilis – ha esetleg nincs hely kinyitni az ajtókat, akár a két első ülés között hátramászva a tolóajtón át is lehet távozni. A tesztautó üvegteteje a második sorban ülők életét tette kellemessé, hiszen nekik jut a rengeteg napfény, és ők férnek hozzá könnyen a fenti tárolókhoz – a hátsó elhúzható ajtókhoz hátra kell fordulni, menet közben bekapcsolt övvel ez nehezen kivitelezhető mutatvány.

Citroën Berlingo BlueHDi 130 S&S
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Az 1,5-ös, 130 lóerős dízel nagyon csendes, amihez jól passzol, hogy szélzaj is alig van, autópályán is jól mozgatja a nagy homlokfelületű karosszériát, de nagyobb emelkedőkön már érezhetők a korlátai; a hatfokozatú váltó könnyen és jól kapcsolható. A 6,9 l/100 km-es tesztfogyasztás még a 6,1 l/100 km-es WLTP-értéknél is magasabb lett. A felfüggesztés kényelmes hangolású, és kanyarban sincs túlzott karosszériadőlés. Persze több visszajelzés jót tenne a kormányzásnak, de legalább a parkolási manőverezés könnyen megy.

Nem csak menüből lehet állítani a szellőzést, a tesztautóban pedig vetített kijelző is volt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Számos szokatlan, de annál praktikusabb megoldással lehet találkozni a fedélzeten, például nincs az a kézitáska, amit a két első ülés közötti tér ne tudna elnyelni. Tesztautónk megkapta az XTR-csomagot (295 000 Ft), ami kívül-belül vidám, színes részleteket ad, de egyébként is sok az extrafelszerelés, illetve a gyár által előre összeállított csomag, amivel a használhatóságot vagy a biztonságot tudjuk javítani; a két hátsó ülés 220-240 ezer Ft-ba kerül, míg a 30 centivel nyújtott karosszériáért plusz 250 ezret kell fizetni.

Vidám és tágas a belső tér, kifejezetten csendes haladás közben
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A piacon – ahogy testvérmodelljei is – olcsónak számít a Berlingo, hasonló teljesítményű és tudású ellenfelek 0,5-1,5 millióval drágábban kelletik magukat. Ebben persze benne van a magánszemélyeknek adott 600 000 Ft-os árkedvezmény is, amivel párhuzamosan még 5 évre (legfeljebb 100 000 km futás) kiterjesztett garanciát is adnak ajándékba.

16 colos négy évszakos abroncsok és IntelliGrip menetstabilizáló is járnak az XTR-csomaghoz
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.