Az újabb nyersanyag-hiány leállást hozhat a világ autóiparában

Kína szállítja a világ magnéziumának 85%-át – a gyártókapacitás jelentős részét áramtakarékosság miatt leállították.

null

A félvezetőhiány jelentős lassulást okozott a világ autógyártásában, és most egy, még ennél is komolyabb hatású nyersanyag-hiányra figyelmeztetnek az elemzők - írja az Autó-Motor magazin.

 

A magnéziumot nem önmagában, hanem jellemzően alumínium ötvözőanyagaként használják az autóiparban gyakorlatilag mindenre – karosszériaelem, motorblokk, futóműalkatrészek, felnik, satöbbi –, nincs autó alumínium nélkül. Magnézium nélkül pedig nincs alumínium, és a dolog jelen állása szerint decemberre elfogyhatnak a magnéziumkészletek – figyelmeztet a Barclays elemzője.  A magnézium-világpiac 85%-át Kína látja el, az energiaintenzív folyamat áldozatául esett az ország energiaválságának, azaz központilag leállították az ipar működését, hogy a lakosság energiaellátását biztosítani tudják. A magnéziumipar központja Yulin városa, az 50 magnéziumöntödéből 35-öt leállítottak, a fennmaradó 15-nél a termelés jelentős korlátozását írták elő – egyelőre az év végéig, de könnyen lehet, hogy meghosszabbítják a leállást. Gyakorlatilag csak a helyi igényeket látják el, exportra nem jut magnézium.

 

Az európai készletek novemberig elegendőek, a problémát az jelenti, hogy a magnézium önmagában erősen korrozív anyag, korlátos ideig lehet csak tárolni. Ha leáll az utánpótlás, kiürülnek a raktárak, leáll az autóiparban használt alumíniumötvözetek gyártása, és ennek következtében az autógyártás is. Jelenleg heti 20-40%-kal emelkedik a magnézium ára.

 

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.