Az elektromos átállás hajnalán nemhogy kevesebben, hanem egyre többen vannak azok az Audi-kuncsaftok, akik 5, 6 vagy akár 8 hengeres sportmodelleket szeretnének a garázsukba állítani. De vajon melyik a legélvezetesebb? – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A szigorodó környezetvédelmi normákra már tudjuk az Audi pontos válaszát, 2026-tól minden új modelljük tisztán elektromos lesz és 2033-ban végleg eltűnnek a belső égésű motorok a kínálatból.
Ezek után akár azt is gondolhatnánk, hogy a nagy benzinmotoros gépek iránti kereslet is csökken, hiszen a politikai korrektség és az egymás után debütáló nagyteljesítményű villanyautók megjelenése is ebbe az irányba mutat. Ezzel szemben az Audi Sport termékei, vagyis az RS-modellek iránt sosem látott érdeklődés mutatkozik, méghozzá nemcsak a nagy piacokon, hanem hazánkban is. Míg 2016-ban mindössze 15 új RS-t adtak el Magyarországon, tavaly 146 példányra kúsztak fel az eladások, az idei első félévben pedig már 104 forgalomba helyezésnél jár az importőr!
A siker oka két tényezőre vezethető vissza: egyrészt az RS-palettán megjelentek a szabadidő-autók, másrészt a vevők nagyon is tudatosan, amolyan értékmentés céljából vásárolnak be a sportmodellekből, hiszen az elektrifikáció mindent átír majd. Persze a csodás hangú benzinmotorok teljes eltűnéséig lesz még egy rövid átmeneti korszak is, ugyanis az Audi Sport már bejelentette, hogy plug-in hibrid hajtásláncokkal válaszolnak a törvényi előírásokra. Tehát a visszaszámlálás megkezdődött, mi pedig örömmel tolmácsoljuk tapasztalatainkat az RS-paletta menetpróbájáról!
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: Pixabay