19-re húzott lapot a Ducati az új Monsterrel, amely technikailag és formailag is egy sor változást hozott – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Sok-sok különleges gépet köszönhetünk a Ducatinak, de ha van típus, amely alapjaiban változtatta meg a márkáról kialakult képet, az az 1993-ban debütált Monster.
Miguel Angel Galluzzi, a legendás fődizájner minimalista alkotása akkora siker lett, hogy 2005-re a Ducati valaha legyártott motorkerékpárjainak felét már a Monsterek tették ki.
Bár az évek során természetesen modernizálták a sorozatot, az alapkoncepció mit sem változott, az L2-es motorfelépítéshez és a jellegzetes térhálós vázhoz 27 éven át hűek maradtak! Az új nemzedék esetében azonban megtört ez a hagyomány, ugyanis a Panigalékhoz hasonló vázra épül az újdonság: a konstrukció első része tisztán alumíniumból készül, amihez üvegszálas erősítésű kompozit-anyagból készítettek segédvázat, a motorblokk pedig természetesen teherviselő elem.
A trellis váztól való búcsúzás nagy vihart kavart, Olaszországban egy rajongói klub például petíciót adott át a Ducatinak, hogy a kifutó modell gyártását folytassák! Nos, az új felépítés előnyei, például a tömegcsökkentésre gyakorolt jótékony hatásai vitathatatlanok, a 18 kg-os mínusz azt jelenti, hogy a nóvum csak 166 kg-ot nyom a mérlegen.
Ugyanakkor az is biztos, hogy a Monster elveszítette egyik védjegyét! Ugyan a fényszóró és a sziluett őrzi a legendás elődök vonásait, inkább az MV Agusta Brutalét juttatja eszünkbe, mintsem saját felmenőit.
Ebben az is szerepet játszik, hogy a jellegzetes leömlő csőkígyó is jóval visszafogottabb, a formaterv pedig sokkal lágyabb, mint eddig. A vezetői pozíciót alaposan megváltoztatták, a kormány 7 centivel közelebb került az üléshez, és a tankot jóval keskenyebbre szabták.
A teljes cikk ITT olvasható.
Borítókép: Ducati Monster (Fotó: Youtube.com/Ducati)