A villanyautók területén egész jó pozícióban van a Nissan, de ennek ellenére felpörgetik ezt a területet, a következő 5 évben 2 trilliárd jent, azaz 5,76 trilliárd Ft-ot költenek az ilyen irányú fejlesztésekre, és ennek a részeként 2028-ra ígérik a szilárdtest-akkumulátor megjelenését a sorozatgyártásban – olvasható az Autó-Motor cikkében.
2030-ig összesen 23 villanyautót dobnak piacra, ezek közül 15 lesz akkumulátoros-elektromos hajtású,
a cél, hogy az értékesítés 50%-a villanyautó legyen az évtized végére, illetve hogy 2050-re teljesen karbonsemleges legyen a Nissan működése.
Az értékesítési célokat főbb piacokra is lebontották, eszerint Európában 2026-ra már 75% lesz újenergiás autó, Japánban ekkor 55%-nál tartanak, Kínában 40%-nál – az USA-ban csak 2030-ra fogják elérni a 40%-ot az előrejelzések szerint.
Rögtön 4 tanulmányautót is prezentáltak annak szemléltetésére, hogy milyen ötleteken dolgoznak a mérnökök, a fehér színű Chill-Out SUV-kupé a legközelebbi, hiszen azt még a CMF-EV építőkészleten valósították meg, műszakilag tehát az Ariya rokona, és ahhoz hasonlóan ez a e-4orce két hajtómotoros összkerékhajtást kapja.
Az eredeti cikk ITT olvasható.
Borítókép: Youtube.com/Nissan