A Lexus bemutatta a ROV (Recreational Off-Highway Vehicle, azaz szabadidős terepjáró jármű) tanulmányt, amely egyedülálló hidrogénüzemű járműként érkezik, közel zéró károsanyag-kibocsátású működéssel és rendkívüli terepképességekkel – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Az újdonság hűen tükrözi a Lexus elkötelezettségét, hogy az izgalmas vezetési élmény és a felelős mobilitást középpontba helyező széndioxid-mentes társadalom együtt létezhessen.
A Lexus ROV Concept képében a tervezőcsapat egy olyan járművet fejlesztett ki, amely mindenféle természetes környezetben jól mutat. Az autó magán viseli a terepjárók minden jellegzetességét, mint a szabadon lévő felfüggesztés, a bukókeret vagy a vaskos terepabroncsok, amelyek segítségével a sáros utakon sincs megállás. Méretei a következők: 3120 mm (hosszúság), 1725 mm (szélesség), 1800 mm (magasság).
A Lexus „emberközpontú” filozófiájának kiindulópontjaként a tervezőgárda olyan négykerekűt kívánt megalkotni, amelyet az emberek egy luxusautó-gyártótól elvárnak, de mindezt úgy, hogy közben megőrzik a ROV típusú járművek robusztusságát és terepképességeit.
Olyan karosszériát terveztek, amely megvédi az utasokat, magáénak tudhatja a Lexus ikonikus hűtőrácsát, és elegendő mozgásteret biztosít az első felfüggesztések számára. Ezenkívül az első sárvédőket úgy alkották meg, hogy védelmet nyújtsanak minden kósza kaviccsal és sárfröccsenéssel szemben.
A hátsó hidrogéntankhoz csatlakozó felfüggesztésburkolat védi a funkcionális részeket, és egyben kifejezi a Lexus SUV modellekre jellemző tartósság érzését. A sötét bronz fényezés a kényelmet és a szórakoztató terepjárást egyaránt szem előtt tartó könnyű felépítésű karosszériával, valamint a felfüggesztés formáival együtt a gondos megmunkálás eredménye.
A Lexus L-motívuma az első és hátsó fényszórókban is megjelenik, míg a hátsó LEXUS felirat a márka legfrissebb formanyelvére utal. Az utastérben a Tazuna koncepciót követve egy egyszerű óra található, amelyről azonnal leolvashatók a vezető számára szükséges információk, miközben a pilóta a vezetésre koncentrál.
A teljes cikk ITT olvasható.
Borítókép: Youtube.com/Lexus UK