Lezárult egy korszak az angol autócsoda életében

26 év és 51 738 példány után néhány alumínium térvázas típus már nem lesz elérhető.

null

Búcsúzik a Lotus alumínium térváza, 9715 példányt a Tesla és a GM megrendelésére gyártottak – olvasható az Autó-Motor cikkében.

1996-ban debütált a Lotusnak az az alumínium térváza, amely először az Elise, majd az Exige és az Evora alapjául szolgált, és 26 év alatt összesen 51 738 autót építettek fel rá – ez a brit márka 73 éves fennállása során legyártott autóknak több mint a felét jelenti. És ehhez hozzájön még 9715 példány, amelyet a Tesla (Roadster – 2515 példány) és a GM (Opel Speedster/Vauxhall VX220 – 7200 példány) számára készítettek.

1996-2000 között az Esprit mellett kézi munkával kis szériában készültek az autók, 2000-ben telepítették azt a futószalagot, amelynek most megkezdték a leszerelését. Az utolsó 3 autó a Lotus gyári gyűjteményébe kerül, a 35 124. Elise egy sárga színű Sport 240 Final Edition, a 10 497. 

Exige egy Heritage Racing Green színű Cup 430 Final Edition, a 6117. Evora egy Dark Metallic Grey színű GT430 Sport. Tavaszra végeznek a hetheli gyártósor modernizálásával, akkor indul majd meg az elektromos átállásig átmenetinek szánt Emira gyártása – évi akár 5000 példányban. Ennek a sportkocsinak a finomhangolása még folyamatban van, de a sorozatgyártásra természetesen végeznek a munkával.


A teljes cikk ITT olvasható.

Borítókép: Youtube.com/Lotus Cars

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.