A japán Super GT bajnokságban eddig igen szép eredményeket mutatott fel a Nismo versenyistálló, 14 évad és 113 verseny során 41 futamgyőzelmet, 5 egyéni és 4 konstruktőri bajnoki címet gyűjtöttek, és 2 alkalommal az egész pódiumot elfoglalták a GT-R megjelenésű versenyautók – olvasható az Autó-Motor cikkében.
A legendás sportkocsit egy még legendásabb autó nyugdíjazza a királykategóriában, a 2022-es évadban már a Nissan Z GT500-assal indít a Nissan Motorsport; a GT300-as kategóriában marad a GT-R Nismo GT3-as versenyautó.
A Super GT bajnokság GT500-as kategóriában a szabályzat határozza meg, hogy 2,0 literes lökettérfogatú négyhengeres, egyturbós motort használhatnak az autók, ma már ezek általában 650 lóerőt tudnak – az előírt üzemanyag 102 oktános benzin. Előre kell beépíteni a motort, ami 6 fokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a minimum-tömeg 1030 kg vezetővel és üzemanyaggal együtt.
A Nissan formatervezői egész jól adaptálták a Z kupé karosszériáját a szabványos vázra, amelynél 2750 mm-es a tengelytávolság, a karosszéria hossza 5010 mm, szélessége 1950 mm. Egyelőre csak Japánban versenyezteti a Nissan az új Z-t, de várhatóan Észak-Amerikában is lesznek majd dedikált versenyautók, hiszen az USA-ban sikeres volt a versenypályákon a 240Z-300ZX modellsorozat.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Yotube)