Panda névre keresztelték ezt az elképesztő raliautót

Megépítették a Pandamonium elnevezésű egyedi autót, nem nyúltak a technikához, csak a karosszériát cserélték le.

null

Az M-Sport mostantól kezdve egyedi autók megépítését is vállalja, a képességeiket a Fiesta WRC raliautó-alapra felépített kocka Panda bizonyítja – olvasható az Autó-Motor cikkében. 

Épp csak elbúcsúztatta a Ford és az M-Sport a több mint egy évtizedig szolgáló Fiesta WRC raliautót, de úgy látszik maradt még néhány alkatrész raktáron, amelyek felhasználásával megépítették a Pandamonium elnevezésű egyedi autót kihasználva azt a lehetőséget, hogy nem nyúltak a technikához, csak a karosszériát cserélték le.

Egy Fiesta R5-ös technikája rejtőzik az első generációs Panda karosszéria alatt, utóbbit módosítani kellett – 2160 mm helyett 2480 mm-es tengelytávolság, stílusosan dobozként készítették el az oldalanként 18 cm-es szélesítéseket –, hogy elférjen az 1,6 literes turbómotor (300 LE/450 Nm), az ötfokozatú Sadev szekvenciális váltó és az állandó összkerékhajtás.

 

Az FIA előírásoknak megfelelő bukókeret még a Fiesta tetőívét követi, és a belső tér kialakítása is a raliautókat idézően spártai, nincsenek kárpitok. Az M-Sport Pandamonium egyedi autó, egyben az első életjele a nemrég életre hívott M-Sport Special Vehicles műhelynek – nemrég építettek egy tesztpályát, amelynek segítségével hasonló járművek építésére vállalkoznak mostantól.

 

Borítókép: Youtube.com/M-Sport

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.