Eddig az M betű a BMW négykerekű modelljeinek sportváltozatait jelölte, de ma már a kétkerekű járműveket is magában foglalja. A LowRide szerkesztőségét a BMW R 18 M projekt során a következő inspirációs forrás vezérelte:
az elképzelés szerint a BMW Cruisernek áramvonalasabb és sportosabb megjelenést szerettek volna adni – kerülve a túlzásokat –, semmiképpen sem megfeledkezve a BMW R 18 retro karakterére való utalásról.
„Az 1800 köbcentiméteres big boxer stabilitása, hosszú tengelytávja és ugrásra kész mivolta villámgyors indulásra ösztönöz, ezért véleményünk szerint jogosan kapott sportos és retro megjelenést. Az R 18 M dizájnjában a BMW Motorrad örökségéből származó sugallatokat és a négykerekűektől nyert inspirációt találunk: az M egyértelműen a motorsportra utal”, mondta Giuseppe Roncen, a LowRide igazgatója és a különlegességek világának nagy szakértője a BMW R 18 M projektről.
A munka a futóműre, a felfüggesztés beállítására, a karosszériára és a tartozékokra összpontosult, a mechanikát és az elektronikát – mint az R 18 természetes erősségét – változatlanul hagyva.
A BMW R 18 M alacsonyabb tömegének és megváltozott üléspozíciójának köszönhetően még élvezetesebb motorozást ígér: „Kíváncsian várjuk, hogy megtapasztaljuk a benne rejlő lehetőségeket. A jelentősen könnyített motorkerékpárnak már csak a – túlzásokat nélkülöző – kompaktabb és előretolt üléspozíciónak is köszönhetően könnyebb kezelhetőséget kell nyújtania.”
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Borítókép: Részlet a videóból (Fotó:Képernyőfotó)