Már egy évtizede dolgozik a nyomás nélküli i-Flex technológiáján a Hankook abroncsgyár, a legújabb fejlesztését a CES kiállításon bemutatott Hyundai PnD (Plug & Drive) elnevezésű robotplatformnál mutatkozott be. Utóbbi egy olyan, a sarkokban elhelyezett körbeforgatható kerekekkel ellátott alap, amelyet sokféle célra lehet használni kezdve a mozgássérülteket szállító széktől egészen logisztikai alkalmazásokig – írja az Autó-Motor.
A Hankook 40 cm átmérőjű, 105 mm széles futófelülettel rendelkező abroncsokat készített, az újdonságot pedig a többrétegű, az élő szervezetek felépítésének alapján konstruált teherhordó küllőszerkezet jelenti.
Ez a nagy teherbírás mellett jó rugózási tulajdonságokat biztosít, ami azért fontos, mert maga a PnD platform nem rendelkezik ilyen képességgel, a kerék végzi ezt a munkát.
A futófelület kialakítása annyiból tér el a kereskedelmi forgalomban kapható Hankook abroncsoktól, hogy itt mindkét irányban jó tapadást kell nyújtani, hiszen megfordulás helyett egyszerűen megváltoztatja menetirányát az önvezető jármű, azaz nincs domináns haladási irány. A nyomás nélküli kialakítás azért előnyös az ilyeneknél, mert nem kell félni defekttől, és megspórolható az abroncsnyomás-ellenőrzés is. A Hankook nem árulta el, mikor kerül kereskedelmi forgalomba az i-Flex technológiát használó abroncsa.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Borítókép: Az abroncs (Fotó: YouTube/Képernyőfotó)