Titkok és érdekességek a világ leghíresebb mogyorókrémjéről

A Mindmegette összegyűjtött néhány érdekességet a több mint 160 országban kapható mogyorókrémről.

null

1. a Nutella világnapja

A Nutella világnapját 2007-ben hirdette meg Sara Rosso, egy sokáig Olaszországban élt amerikai blogger, a mogyorókrém nagy rajongója. 2015-ben a World Nutella Day szerzői jogait hivatalosan átruházta a Ferrero cégre, és az ezért kapott összeget az ENSZ Élelmezési Világprogramjának ajánlotta fel.

2. valaha hiánycikk volt

A Nutella ősét a 2. világháború után találta ki Pietro Ferrero. Az olasz cukrász eredetileg a hiánycikknek számító kakaót próbálta meg kiváltani a süteményeiben. 1946. május 14-én megalapította a vállalkozását, és gyártani kezdte az általa kreált mogyorókrémet, amelynek ezüstpapíros csomagolásán a piemonti karnevál népszerű alakja, Giandujot mosolygott. A hosszúkás cipóvá formázott Giandujot pasztát akkoriban felszeletelve tették a kenyérre. 1951-ben a termék könnyen kenhető krém formában, SuperCrema néven született újjá.

Számtalan módon fogyaszthatjuk, mindenhogyan isteni
Fotó: Unsplash

3. családi vállalkozás volt

A családi vállalkozás üzemeltetését 1963-ban Michele Ferrero vette át. Az apja receptje alapján kikísérletezte a világ első számú üveges mogyorókrémjét, amelynek 1964-ben a Nutella nevet adta.

4. 1965-ben kezdődött

A Nutellát 1965 óta töltik a jól ismert, egyedi formájú üvegbe. 450 és 750 grammos kiszerelésben forgalmazzák.

5. Ez nem hinnéd: ki vásárolja a legtöbb nutellát?

A Ferrero a világ egyik legnagyobb mogyorófelhasználója. A mogyorót elsősorban Törökországból és Olaszországból szerzik be. Célul tűzték ki, hogy 2020-ra 100%-ban nyomon követhető mogyorót dolgozzanak fel.

6. kiváló minőségben

A Nutellához használt kakaóbab elsősorban Elefántcsontpartról és Ghánából származik. A Ferrero a saját gyáraiban állítja elő a termékhez szükséges kakaóvajat és kakaóport.

További érdekességek a népszerű mogyorókrémről ITT érhetők el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.