A Szigligeti Színház oszlopos tagjának művészeti tevékenységét a magyar kultúra napja alkalmából Kaposvári Gyula-díjjal jutalmazta a város – olvasható a Jász-Nagykun-Szolnok megyei hírportál cikkében, a Szoljon.hu cikkében.
A Szigligeti Színház oszlopos tagjának művészeti tevékenységét a magyar kultúra napja alkalmából Kaposvári Gyula-díjjal jutalmazta a város – olvasható a Jász-Nagykun-Szolnok megyei hírportál cikkében, a Szoljon.hu cikkében.
– Székelyudvarhelyen született, Marosvásárhelyen végezte el a színművészeti egyetemet. Mikor jött át az anyaországba, mi volt itt az első munkája?
– Egy szakmai táborban vettem részt 2001-ben Magyarországon, itt találkoztam Szikora János igazgatóval. A táborban töltött egy hét munkájának gyümölcse a Nemzeti Színház nyitóelőadása, Az ember tragédiája lett. Főiskola után Temesvárra szerződtem ugyan, de a Nemzetiben is játszottam, két és fél évet ingáztam a két színház között. Ezután jött a lehetőség 2004-ben, hogy szerződjek Szolnokra, amit boldogan elfogadtam.
– Hogyan emlékszik vissza az első évekre? Miként fogadták, milyen szerepeket kapott?
– A Szigligeti színházban akkor rengeteg fiatal volt, ráadásul még állandó tánckara is volt a színháznak. Sok korombéli színésszel dolgoztam együtt, ami egyrészt óriási, kísérletező hangulatot teremtett, másrészt nagy versenyt is. Egy fiatal színésznek a legideálisabb hely, egyben szakmailag nagy kihívás volt, hiszen akkor kapott előrelépési lehetőséget, ha a maximumot nyújtotta.
– Mikor érezte azt, hogy most már tényleg stabil a helyzete, hogy itt otthonra talált?
– Már az első pillanattól kezdve, ahogy beléptem a színházba. Olyan atmoszférája volt a Szigligeti színháznak, hogy úgy éreztem, hazaértem.
– Nyilván egy fiatal srácnak, aki egy másik országból érkezik, nem könnyű. Voltak nehézségek anyagi szempontból és lelkileg is. Leginkább a család, a barátok hiánya miatt, de tulajdonképpen minden a lehető legjobban alakult, és kezdetektől nagyon jól fogadott a társulat. Kaptam a kisebb-nagyobb szerepeket, folyamatosan adódtak a lehetőségek. Ahogy teltek az évek, egyre jobban éreztem magam. Mindig volt a jó periódus után egy még jobb.
– Láthattuk zenés szerepekben is. Ezek azonnal megtalálták vagy később alakult így?
– Ez érdekes, mert Marosvásárhelyen, ahol végeztem – és eleve a román színészképzésben – nem fektettek túl nagy hangsúlyt a zenés szerepekre. Szolnokon viszont egymás után találtak meg ezek a feladatok is. Bevallom, szenvedtem az elején, de tudomásul vettem, hogy ez is része a szakmánknak, sőt, fontos része, így bele kell rázódni. Még most is a prózai szerepek a stabil pontjaim, de most már a zenésben is jól érzem magam.
– Van olyan szerepe, amely nagyon emlékezetes, amire szívesen vagy kevésbé szívesen emlékszik vissza?
– Több is, hiszen van, amelyik számomra nagyon emlékezetes, a közönségnek talán kevésbé, és fordítva. Nagyon szerettem például a Liliomfit, amivel az itteni már a harmadik találkozásom volt a főiskola és Temesvár után. McMurphy szerepe a Száll a kakukk fészkére című darabban a nézőknek és nekem is egy nagyon emlékezetes alakításom, játszani is nagyon szerettem. Amit még kiemelnék, az a Bánk bán. Ezt azért említem, mert sokak szerint nagyon fiatal voltam, amikor játszottam. Erről a szerepről gyakran gondolják, hogy idősebb színészeknek való, én nem így érzem. Viszont azt tudom, ha ma játszanám, máshogy csinálnám. Úgy érzem, abban a szerepben még maradt…
A teljes interjút ide kattintva olvashatja tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.