Ledöbbentek a kirúgásukon a Stadia játékfejlesztői

Pár nappal korábban még biztató körlevelet kaptak a nagyfőnöktől – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 02. 18. 14:45
google
A Stadia logója Forrás: Flickr
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Február elején a Google bejelentette a Stadia játékstreamelő szolgáltatásához exkluzív tartalmak készítésére létrehozott játékfejlesztő stúdiójának bezárását. A Stadia Games & Entertainment körülbelül egy évet élt, a leleplezésekor még arról volt szó, hogy az első nagy játékai olyan négy év múlva válhatnak elérhetővé, a vezetésére pedig a közismert Jade Raymond játéktervezőt kérték fel.

A Kotaku belsős forrásokra hivatkozó beszámolója szerint a fejlesztőcég munkatársai röviddel az információ nyilvánosságra hozatala előtt értesültek a Stadia Games & Entertainment bezárásáról. Ez még nem lenne túlságosan szokatlan, azonban a komplett Stadiáért felelős Phil Harrison öt nappal korábban még arról küldött nekik körlevelet, hogy nagyon meg van elégedve mindennel, és napokon belül tisztázódnak leánycégbe való további anyagi befektetés részletei.

A Stadia logója
Fotó: Flickr

A levél azt sugallta, hogy minden a legnagyobb rendben van, így derült égből villámcsapásként érte a dolgozókat, hogy Harrison pár nappal később mindenkinek kiadta az útilaput, mivel saját exkluzívok helyett inkább partnerek segítségével keresztül kívánja sikerre vinni a Stadiát. Körülbelül 150 főt érint a leépítés, az érintetteknek próbál más pozíciókat felajánlani a Google.

A források szerint február 4-én Harrison megkapta a magáét a fejlesztőktől, egy paprikás hangulatú kérdezz-felelek videokonferencia során kénytelen volt bevallani, hogy a január végi e-mailjének megírásakor már tudta, hogy vége van a játékfejlesztő stúdiónak, és megbánta a félrevezető levél kiküldését. A fejlesztők természetesen szerették volna tudni, hogy milyen okok állnak a stúdió bezárása mögött, ám Harrison nem kívánta elmagyarázni a helyzetet, helyette a koronavírus-járványt, a növekvő játékfejlesztési költségeket, továbbá Microsoft-Zenimax akvizíciót dobta eléjük csontként.

A konkrétan megnevezett három faktor közül különösen a legutóbbi furcsa.

Talán az lehetett a megfontolás, hogy a Bethesda meglévő és jövőbeli játékainak rivális xCloud játékstreamelőben és Xbox Game Pass játékbérlőben való elérhetővé tétele olyan erőssé teheti a Microsoft ajánlatait, hogy a Stadia saját fejlesztőcsapatai édeskevesek lesznek az ellensúlyozásukra.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.