Így is hosszabb lehet a garancia a kütyükre

Kellemetlen, mikor a kötelező jótállási idő elteltével hibásodik meg egy laptop, okostelefon vagy háztartási gép. Több hazai társaság kínálatában is elérhető az a lakásbiztosítási kiegészítő, amely ezek javíttatását vagy cseréjét fedezi – írja a delmagyar.hu

Forrás: delmagyar.hu - mediaworks2021. 03. 13. 14:45
laptop Forrás: unsplash
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg 2010-ben LCD- és plazmatelevízióból száz háztartásra csak 12 jutott, addig mára több mint száz. Elterjedésükkel párhuzamosan nő az elektronikai eszközök meghibásodásának a lehetősége is, jellemzően az egy-, maximum hároméves garancia-időszakot követően. A ki­­terjesztett garanciabiztosítást külön-külön is meg lehet kötni egy-egy eszközre, ám a lakásbiztosítások is fedezetet nyújthatnak ezekre a meghibásodásokra. A Magyar Biztosítók Szövetségén belül fél tucat társaság kínál ilyen kiegészítőt lakásbiztosításai mellé.

Korhatáros

A kiterjesztett garancia egy kárbiztosítás, amely kiterjedhet a lakásban található elektromos háztartási kis- és nagygépekre, a szórakoztató elektronikai eszközökre.

Egyes társaságok a mobil eszközök – telefon, laptop, táblagép, okosóra – károsodásánál felmerülő javítási költségeket is fedezik.

Lehetnek megkötések, a mobiltelefonoknál a kijelző törési kárát jellemzően csak akkor állják, ha azokon volt képernyővédő fólia – és a beázás is kizáró ok lehet.

laptop
Fotó: unsplash

Egyes társaságok azt is kikötik, hogy az eszköz kora háztartási gépeknél maximum 5, mobil eszközöknél 2-3 év. A biztosítási összeg, vagyis az észszerű javítá­­si költség a vagyontárgy piaci értéke, de legfeljebb a vásárláskori ára. Egyes biztosítók 250-300 ezer forintos felső határt is megszabnak, mások ön­részt írnak elő, ami a javítási költség 25-50 százaléka is lehet.

Igényérvényesítés

– A kiterjesztett garancia ön­magában egy megtévesztő szóhasználat, mert itt nem ga­­ranciáról, vagy jogi szóhasználattal élve jótállásról beszélünk, hanem egy biztosításról. Ennek kötelezettje egy társaság, és nem az eladó vállalkozás, jellemzően pedig sokkal szűkebb igény­érvényesítési lehetőséget nyújt a garanciánál – hangsúlyozta lapunk megkeresésére a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete.

Tájékoztatás

Tapasztalatuk szerint a lakásbiztosításokat értékesítő társaságok korrekt tájékoztatást adnak a fogyasztóknak a részletekről, ilyen megkeresések, panaszok nem jellemzőek.

Az üzletben, a konkrét háztartási gép, vagy elektronikai eszköz vásárlása esetén megkötött ki­­terjesztett garanciabiztosítá­sok esetén azonban a vásárlók gyakran szinte semmilyen tá­­jékoztatást nem kapnak. Például hogy melyik biztosítóval kerültek jogviszonyba, és melyik szervizben érvényesíthetik a garanciális javítást. Gyakran nem kapnak információt arról sem, mely esetekben nem teljesít a biztosító, mik a kizárás kritériumai.

Az eredeti cikk ITT olvasható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.