Sok cég számára okozott nehézségeket az elmúlt 1-1,5 év, de a mobilok, okosórák és vezeték nélküli fülhallgatók gyártói nem tartoznak ezek közé. A Canalys elemzőcég adatai szerint 2020-ban újra előrébb lépett a viselhető eszközök piaca, az okosórák és az okosaudioeszközök piacán pedig egyaránt az Apple a legmeghatározóbb.
Az elemzők szerint nagy volt az igény az ilyen termékekre tavaly is, az eladásait az Apple, a Samsung, a Xiaomi, de a Sony, a Fitbit és a Skullcandy is tudta növelni. Az audioeszközök piaca 20 százalékos növekedés mellett 432 millió eladott eszközt hozott tavaly, az okosórákból 10 százalékkal több, 185 millió fogyott. Az Apple éves szinten majdnem megduplázta az eladásait.

Fotó: Flickr
Az elemzők szerint a nagy gyártók számára jelenleg az a fő kihívás, hogy hosszú távú stratégiát biztosítsanak az egészségügyi és fitneszes adatok elemzésére vonatkozóan. A szakemberek szerint erre a kisebb márkák nem figyelnek. A Canalys 2021-ben további erősödést vár, mindkét kategóriában.
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!
A borítókép illusztráció
Itt a japán vállalat első, strapabíró kialakítású okosórája
Bemutatta az első, strapabíró kialakítású okosóráját a Casio: a G-Squad Pro (GSW-H1000) névre keresztelt modellt elsősorban a rendszeresen sportolóknak és a természetjáróknak ajánlja a vállalat. A G-Shock széria tagjaként érdemi mértékben képes ellenállni az ütődéseknek és rázkódásoknak, ráadásul 20 bar nyomásig vízálló, így elméleti síkon akár búvárkodni is lehet a viselése közben.
Az óra érdekessége, hogy két kijelző van benne egymásra helyezve: csak a felső monokróm panelt használva és az okos funkciókat mellőzve akár egy hónap is lehet a G-G-Squad Pro üzemideje, míg a színes panelt aktiválva és „normál„ használat mellett másfél napot bír ki egyetlen töltéssel.