Hódít a mesterséges intelligencia az ingatlanpiacon is

A hadsereg eszközeinél, a járművekben, számítógépekben vagy a telefonokban és tévékben már jó ideje megjelentek a mesterséges intelligencián (MI) alapuló technológiák — olvasható az Origo cikkében.

Forrás: ORIGO2021. 10. 25. 14:46
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

El kell fogadnunk, hogy lassan az élet minden területén megjelennek ezek az eljárások, amelyek alapvető lényege, hogy a gépek képesek önállóan is tevékenykedni. 

Erre tökéletes példa az a változás, amely mostanában ment végbe az ingatlanpiacon. Az Egyesült Államokban ugyanis szinte minden nagyobb cégnél felbukkantak valamilyen formában az AI megoldások. És most már ott tartunk ugyanis, 94 százalékos hatékonysággal nő az ingatlankereskedők hatékonysága, ha mesterséges intelligenciát használnak.

Mire használják?

Nem, nem arról van szó, hogy Arnold Schwarzenegger szerű terminátorok öltönyt húznának, és becsöngetnének a lakosokhoz. A mesterséges intelligenciának otthont adó számítógép egy szerverteremben vagy irodában ül, és alapvetően teljesen mechanikus, automatizált munkafolyamatokat végez.

Dokumentumok, iratok, papírok, hirdetések millióit pörgeti át rövid idő alatt, annyi információt szerezve és tárolva, amivel a hagyományos humán erőforrás, azaz az emberi munkaerő nem versenyezhet.

Rengeteg mindent nézhet át egy ilyen szoftver, egy lakás vagy ház értékesítse során. Például, hogy a környékén mikor volt felújítás, milyen áron kelnek el a hasonló adottságú, ugyanazon területen lévő ingatlanok. Milyenek az esetleges felújítási költségek, de még a közbiztonságot, sőt, az eladók személyes, nyilvános, közösségi médiás profiljait is áttekinthetik.

Ezen információk birtokában pedig a technológia be tudja lőni a legmegfelelőbb árat, ami kulcsfontosságú az értékesítés sikerében.

Emellett meg tudja határozni azt a célcsoportot, amelynek tagjait az adott ingatlan érdekelhető, és ezt követően kiválasztja az ő elérésükhöz legjobban passzoló kommunikációs csatornákat. Azaz a mesterséges intelligencia marketinggel kapcsolatos feladatokat is el tud látni.

Pénzügyi tanácsadás és ingatlanvásárlás

Az MI-t már nem csak az ingatlanok értékesítésekor, hanem megvásárlásakor is használják. Az adatok begyűjtése után a leendő vásárlóknak az iroda a mesterséges intelligencia segítségével tudja kiválasztani az igényeikhez és lehetőségeikhez passzoló ingatlanokat — írja az Origo.

És ez még nem minden. A rendszernek bejárása van a bankokhoz, hitelintézetekhez. Ennek köszönhetően képes a potenciális vevők számára konkrét hitelkonstrukciókat találni. Az összes rendelkezésre álló információ segítségével több ezer lehetőséget vizsgál meg, illetve számításba veszi az adósságok visszafizetésének különféle módjait. Az ingatlanközvetítő cégek így olyan pénzügyi modelleket tudnak felállítani a potenciális ügyfeleiknek, amelyben biztonsággal meg tudják mondani, hogy hogyan tud a lehető legtöbb pénzt megtakarítani a legjobb megoldás kiválasztásával. 

A teljes cikk ITT olvasható.

Borítókép: Pixabay

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.