Hogyan léphette át az egymilliárdos felhasználószámot a sokak által lenézett közösségi portál?

Amerika kevés híján betiltotta, a konkurencia másolja, de a TikTok csillaga csak egyre magasabbra emelkedik – írja a Bama.hu.

Forrás: Mediaworks2021. 10. 02. 13:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már az sem igaz, hogy a TikTok az unatkozó tinik néhány másodperces appja: egy ideje háromperces videókat is megosztanak rajta – és korántsem csak a legfiatalabbak.

Most hétfőn közölte a közösségi oldal: egymilliárd felhasználó fölé nőtt a havi forgalmuk.

Ez azért figyelemre méltó szám egy 2018 augusztusában indított platformtól, amelyet a pekingi székhelyű ByteDance anyavállalat adatgyűjtési gyakorlata miatt aggódó kormányok – köztük az Egyesült Államok is – űzőbe vettek.

Népszerűsége a világjárvány idején ugrásszerűen megnőtt, a SensorTower elemző cég szerint 2020 első negyedévében a világ legtöbbet letöltött alkalmazásává vált, csak abban a negyedévben mintegy 315 millió letöltéssel – olvasható az oldalon.

Értesülések szerint a ByteDance 2020-as bevételei az előző évhez képest több mint kétszeresére, 34,3 milliárd dollárra nőttek. A SensorTower szerint napjainkig 3,2 milliárd alkalommal telepítettek TikTokot – beleértve a Douyin, az alkalmazás kínai verziójának adatait is. Havi átlagos felhasználói száma idén augusztusban 25 százalékkal nőtt 2020 augusztusához képest. A ByteDance céget júniusban 425 milliárd dollárra értékelték.

Kapkodhat a konkurencia

Más alkalmazások pedig a TikTok óriási sikerét megirigyelve szokás szerint elkezdték másolni a sikeres receptet, maguk is bedobták rövid videós produkciójukat. Hozzá képest nem sok sikerrel.

A Facebook tulajdonában lévő Instagram tavaly augusztusban indította el a Reelst; a Snapchat novemberben mutatta be a Spotlight nevű alkalmazáson belüli TikTok-klónját, még a YouTube is beszállt a rövidfilmes játékba, és idén év elején mutatta be a YouTube Shortsot. A TikTok azonban rendületlenül tovább növekszik:

a friss adatok szerint a tiktokolók több időt töltenek szeretett TikTokjuk nézegetésével, mint a YouTube felhasználói.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: Unsplash

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.