Népszerűsége a világjárvány idején ugrásszerűen megnőtt, a SensorTower elemző cég szerint 2020 első negyedévében a világ legtöbbet letöltött alkalmazásává vált, csak abban a negyedévben mintegy 315 millió letöltéssel – olvasható az oldalon.
Értesülések szerint a ByteDance 2020-as bevételei az előző évhez képest több mint kétszeresére, 34,3 milliárd dollárra nőttek. A SensorTower szerint napjainkig 3,2 milliárd alkalommal telepítettek TikTokot – beleértve a Douyin, az alkalmazás kínai verziójának adatait is. Havi átlagos felhasználói száma idén augusztusban 25 százalékkal nőtt 2020 augusztusához képest. A ByteDance céget júniusban 425 milliárd dollárra értékelték.
Kapkodhat a konkurencia
Más alkalmazások pedig a TikTok óriási sikerét megirigyelve szokás szerint elkezdték másolni a sikeres receptet, maguk is bedobták rövid videós produkciójukat. Hozzá képest nem sok sikerrel.
A Facebook tulajdonában lévő Instagram tavaly augusztusban indította el a Reelst; a Snapchat novemberben mutatta be a Spotlight nevű alkalmazáson belüli TikTok-klónját, még a YouTube is beszállt a rövidfilmes játékba, és idén év elején mutatta be a YouTube Shortsot. A TikTok azonban rendületlenül tovább növekszik:
a friss adatok szerint a tiktokolók több időt töltenek szeretett TikTokjuk nézegetésével, mint a YouTube felhasználói.
A teljes cikk ITT olvasható el.
Borítókép: Unsplash