Az adatmaszkolás 2018-ban, a GDPR hatálybalépésével a korábbinál is fontosabb szerepet kapott, hiszen ez az egyik olyan módszer, amellyel megfelelő módon titkosíthatók az információk ahhoz, hogy még egy adatszivárgás vagy -lopás esetén se lehessen visszaélni a tartalommal. A Micro Focus szakértői összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat a technológia használatához.
Legyen kötelező a maszk az adatainkon is!
A megfelelő maszk nemcsak az embereknek, hanem az adatoknak is hatékony védelmet nyújt – írja a Bama.hu.

A GDPR megköveteli, hogy a vállalatok minden, a birtokukban lévő személyes adatnak magas szintű védelmet biztosítsanak. Az előírás szerencsére hagy egy lehetőséget azon vállalatoknak, amelyek szeretnék kihasználni a titkosítás előnyeit, miközben az eredeti adatok funkcionalitását is meg akarják őrizni.
Ez a formátummegőrző titkosítás, ami lehet többek között adatmaszkolás is.
A formátummegőrző titkosítás során a bemenet és a kimenet formátuma megegyezik, tehát egy 16 jegyű bankkártyaszám helyett ugyanúgy 16 jegyű szám lesz a titkosított változat, egy szóból pedig ugyanannyi karakterből álló, rejtjelezett szó lesz – olvasható az oldalon.
A technológia előnye, hogy védi az adatokat, miközben lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy azok egyes jellemzőin elemzéseket végezzenek.
Az adatmaszkolás sok szempontból hasonló előnyökkel jár, mint a hálózatok szegmentálása. Ha egy támadónak sikerül is hozzáférnie a felhasználó rendszereihez, az elkülönített hálózatok megakadályozzák, hogy onnan könnyen átlépjen más rendszerekbe. Az adatmaszkolás hasonlóan működik: ha az alkalmazottak csak a maszkolt adatokhoz férnek hozzá, egyetlen rendszer feltörése még nem ad korlátlan elérést a behatolóknak az összes adathoz. A technológia tehát hasznos, a Micro Focus szakértői szerint azonban buktatókat is rejthet magában.
A formátummegőrző titkosítás fontos előnye, hogy az adatokból csak az érzékeny részeket maszkolják, így elemzési célokra továbbra is alkalmas az adathalmaz.
Így például a sales csapat nyomon követheti, mely termékek iránt érdeklődnek a leginkább a vásárlók. A marketingrészleg pedig analizálhatja a számára fontos információkat az adott hirdetést megtekintő felhasználóról. Ez a lehetőség különbözteti meg az adatmaszkolást a többi titkosítási technológiától, ezért a cégeknek a különféle lehetőségek vizsgálatakor ezt a szempontot mindenképpen fontolóra kell venniük.
A teljes cikk ITT olvasható tovább.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Unsplash)
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség

Most kiderül, Zelenszkijnek a fotel vagy a tűzszünet a fontosabb

Kiadták a figyelmeztetést: ne küldj több SMS-t, különben...

Végre Trump is megszólalt az orosz bombázók ukrán megsemmisítéséről

Eddig titkolta Törőcsik Franciska, most végre megmutatta: a rajongók szóhoz sem jutottak!

Egy vérfürdő után benyújtotta lemondását az ukrán szárazföldi erők parancsnoka

Orosz válasz: ballisztikus csapás Ukrajnára

Ezek az ételek jobban károsíthatják a májadat, mint az alkohol

Döbbenetes, mit vittek el Münchenből a PSG vandál szurkolói a BL-döntő után + videó

A Fradi megkezdte a bevásárlást a magyar játékosokból – Lisztes Krisztián is hazatérhet

Ukrajna légicsapása globális kockázatokat rejt

Eldőlt, Orbán Viktor lesz 2026 után is a miniszterelnök újabb négy évre