A kiberbiztonsági szakértők szerint a vállalatoknál meghiúsított minden tizedik incidens súlyos biztonsági sérülést okozhatott volna. A Kaspersky közelmúltban készített felméréséből ugyanakkor kiderül, hogy az európai üzleti döntéshozók 23 százaléka szerint a cégük nem költ eleget a kiberbiztonsági incidensek megelőzésére – olvasható a Hajdú-Bihar megyei hírportál, a Haon.hu cikkében.
Mivel több mint háromnegyedük esett már áldozatul kiberbűncselekménynek (és az incidensek zömét, 31 százalékát, „csupán” egy e-mailes támadás okozta), az üzleti döntéshozóknak magasabb fokozatba kell kapcsolniuk, és korszerű technológiákat kell alkalmazniuk az eszközök védelme és a biztonsági sérülésekből eredő költségek csökkentése érdekében.
A különféle méretű vállalatok elleni kibertámadások egyre durvább fenyegetést, és ezzel együtt egyre nagyobb aggályt jelentenek az üzleti döntéshozók számára Európa-szerte. Azonban már elérhetőek olyan korszerű megoldások, amelyek segítséget nyújthatnak eszközeik védelmében, valamint a pénzügyi hatás csökkentésében abban az esetben, ha a támadás sikerrel járna.
A felmérésben részt vevő döntéshozók különösen a következő támadási típusok esetében aggódnak:
- Kémprogramok: 64 százalék
- Zsarolóprogramok: 63 százalék
- Malware-ek: 63 százalék
- Célzott támadás (adott szervezet vagy iparág ellen): 63 százalék
- E-mail: 62 százalék.
Emellett az üzleti döntéshozók több, mint fele tart attól, hogy az alkalmazottak nem tartják be a biztonsági szabályzatokat és gyakorlatokat. Mindössze egyötödük bízik meg teljes mértékben a vállalatnál dolgozók biztonságtudatosságában. Továbbá az a tény, hogy a dolgozók egyre többet használják a saját tulajdonú eszközeiket és a felhőalapú szolgáltatásokat, a válaszadók 64 százaléka szerint megnehezíti a lehetséges kockázatok vagy biztonsági sérülések monitorozását.
Legyen szó akár dolgozói hibáról, e-mailben érkező támadásokról vagy az informatikai infrastruktúra növekvő komplexitásáról, a felmérés nagyon is egyértelmű problémákra világít rá, amelyeket a vállalatoknak – a kkv-knak éppúgy, mint a nagyvállalatoknak – kezelniük kell.