Idén 13. alkalommal készült el a World Quality Report, amelynek a Micro Focus is támogatója. Így már több mint egy évtizednyi adat áll a szakemberek rendelkezésére ahhoz, hogy megfigyeljék és elemezzék a trendeket és a legjobb gyakorlatokat a szoftverekhez kapcsolódó minőségbiztosítás és tesztelés terén. A szakértők öt pontban gyűjtötték össze az idei legfontosabb tanulságokat – olvasható a Feol.hu oldalán
Elmosódó határok
A kutatásban megkérdezettek szerint a minőségbiztosítás és a tesztelés alapvető célja, hogy a vállalatok minél korábbi fázisban találják meg a hibákat a szoftverfejlesztés során. További fontos előny, hogy a jobb minőségű szoftverek az üzleti növekedést is elősegítik, és jobban kiszolgálják a felhasználók és az ügyfelek igényeit. A felmérés szerint tehát már a vállalatok felső vezetői is belátták, hogy a terület túlmutat a hibák beazonosításán.
Ezzel egyidejűleg a felelősség is jobban megoszlik: míg korábban egy-egy ember feladatának tekintették a vizsgálatokat, ma már az az általános nézet, hogy a teljes szoftverfejlesztői csapaton múlik a minőség ellenőrzése és biztosítása.
Ez azt is jelenti, hogy elmosódnak a határvonalak a tesztelés és a minőség-ellenőrzés, illetve a különféle fejlesztési módszerek és folyamatok között. Ennek is köszönhető, hogy nő a népszerűsége az olyan megoldásoknak, mint például az ALM Octane, amely segít a kiváló minőségű szoftverek biztosításához szükséges munkafolyamatok optimalizálásában – fejti ki az oldal.