A fejlett adathalászat-szűrők és tűzfalak széles körű elterjedésének köszönhetően ma már sok szervezetről elmondható, hogy hatékonyabb biztonsági védelemmel rendelkezik a kiberbűnözés ellen, az informatikai infrastruktúrája felett. A Kaspersky legújabb felmérése szerint a kiberbiztonság az informatikai büdzsék általános csökkenése ellenére is beruházási prioritás maradt, tekintve, hogy a teljes informatikai költségvetésben elfoglalt részesedése a 2019-es 23%-ról 2020-ban 26%-ra nőtt a kkv-knál, és 26%-ról 29%-ra a nagyvállalatoknál.
A kiberbiztonsági lánc első sebezhetőségi pontját azonban továbbra is a dolgozók jelentik.
Ők azok, akik az informatikai rendszerekbe való belépési pontot jelentik, és a kiberbűnözés zöme még most is az emberi hiba számlájára írható. Ez olyannyira igaz, hogy a vállalatok 78%-a számolt be olyan esetről az elmúlt 12 hónapra vonatkoztatva, amikor a dolgozóik véletlenül veszélybe sodorták a vállalati adatokat.
Fotó: Pexels
Tekintettel arra, hogy egy biztonsági sérülés átlagos globális költsége már akár a 3,92 millió dollárt is elérheti, egyre több munkáltató ismeri fel, hogy a dolgozók folyamatos kiberbiztonsági képzésével – mely a hozzáállásuk és a viselkedésük megváltozatására irányul – megvédhetik a vállalkozást és annak informatikai rendszereit.
A „szokványos” oktatási tartalmakkal ellentétben a Kaspersky automatizált biztonság-tudatossági platformja, a Kaspersky Automated Security Awareness Platform (ASAP) hatékony, számítógépes alapú interaktív képzés, amely a biztonsági iparágban szerzett több mint 20 éves tapasztalatra és szakismeretre épül.
Pontosan tudják, hogy a dolgozóknak mely készségeiket kell fejleszteniük a biztonságos viselkedés és a vállalat védelme érdekében.
Ezeket a témaköröket beépítették a képzés anyagába és rendszeresen frissítik őket.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Robot felügyeli a maszkviselést és a távolságtartást egy japán üzletben
Egy robot felügyeli a koronavírus-járvány miatt elrendelt maszkviselési és távolságtartási előírások betartását egy üzletben Japánban.
A kiotói Advanced Telecommunications Research Institute International (ATR) nevű kutatóintézet által kifejlesztett Robovie a japán Cerezo Oszaka labdarúgócsapat hivatalos boltjában fogadja a vásárlókat.